Pasangan suami isteri yang sudah mendirikan rumah tangga memang inginkan zuriat penyambung warisan. Ramai pasangan yang ikhtiar hamil setelah berumahtangga. Sebab itu bab zuriat, bab anak ni boleh dikatakan sensitif juga lah apatah lagi dah bertahun kahwin tapi masih belum dikurniakan anak.

Ramai yang tahu anak adalah kurniaan Allah tapi tidak ramai yang tahu ianya berkaitan dengan rezeki, perancangan dan ketentuan dari Allah. Rahsia Allah senang cerita. Ada orang mudah lekat, ada orang lekat tapi selalu keguguran, ada orang bertahun-tahun cuba baru berjaya hamil. Manusia hanya berusaha, kuasa kun fayakun tetap hak mutlak Allah.

Ada banyak cara untuk ikhtiar hamil. Dalam entri ni Kak Yana nak share ikhtiar hamil dengan kelebihan antioksidan dan kenapa antioksidan ni penting dan membantu dalam meningkatkan kesuburan suami dan isteri. Jom teruskan bacaan.

Ada macam-macam kaedah saranan bagi pasangan yang ikhtiar hamil. Antaranya jaga pemakanan. Dan boleh dikatakan inilah yang sangat membantu. Nak hamil, banyak nutrisi penting terlibat dan diet memainkan peranan. Ada kawan kak Yana yang dah bertahun-tahun berusaha untuk zuriat kedua berjaya hamil setelah buat 3x Program Detox.

Jika suami atau isteri tidak ada masalah kesuburan seperti PCOS, endo, masalah dengan sperma dan bukan mandul, insyaaAllah peluang untuk dapatkan zuriat tu sangat cerah. Hanya ubah gaya hidup, pemakanan, fikir positif dan teruskan berdoa. Jika ada masalah yang disebut, macam mana pula? Tidak ada peluang kah untuk mempunyai zuriat.

Again, zuriat adalah rahsia Allah.

Ada beberapa cara untuk kembali subur jika ada masalah PCOS, endo ataupun masalah dengan sperma. Pun ada yang berjaya hamil walaupun ada masalah-masalah ini. Yang utama, jumpa Pakar Sakit Puan untuk kenalpasti masalah dan punca sukar hamil.

Jika semuanya OK, maknanya tidak ada apa-apa masalah kesihatan yang menghalang ikhtiarkan dengan diet, gaya hidup dan pengambilan supplement.

Berbalik kepada tajuk, dalam menjaga diet harian pastikan suami isteri mengambil sumber antioksidan. Kenapa?

Bila sebut antioksidan, ada satu lagi perkataan yang kita perlu tahu iaitu radikal bebas. Apa kaitan keduanya?

Antioksidan – Antioksidan adalah keluarga vitamin, mineral dan nutrien lain yang membantu melindungi tubuh daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas.

Radikal bebas – Radikal bebas adalah molekul yang tidak stabil yang boleh merosakkan struktur sel. Setiap hari radikal bebas dihasilkan daripada aktiviti dalam badan kita (contohnya radikal bebas terhasil semasa pengeluaran tenaga), bukan itu je tapi bahan kimia di persekitaran sekitar kita juga boleh menghasilkan radikal bebas. Contohnya dari penggunaan sabun mandi, pencuci rumah, kosmetik dan sebagainya.

Dikatakan bahawa setiap sel dalam badan kita diserang kira-kira 10,000 kali sehari oleh radikal bebas dan ini mempercepat proses penuaan.  Antioksidan meneutralkan radikal bebas, mengelakkan kerosakan yang lebih teruk daripada berlaku dan melindungi kesihatan sel. Kalau kita tak buat apa-apa untuk bantu lindungi sel-sel kita, jadi sel-sel rosak ni akan meningkat. Akhirnya, organ break down lah. Bila dah break down, baru lah simptom-simptom sakit tu mula muncul satu demi satu. Masa tu? Boleh jadi antara dua, terlambat atau masih boleh diselamatkan.

MACAM MANA ANTIOKSIDAN BERTINDAK UNTUK KESUBURAN?

Antioksidan berfungsi seperti sistem pertahanan, yang memusnahkan radikal bebas. Ibarat macam polis, jumpa penjahat je tangkap. Haa gitu lah. Kat mana pun radikal bebas ni ada, antioksidan akan bantu untuk musnahkan supaya mereka tak menyebabkan kerosakan pada sel-sel kita.

Jadi apa kaitan dengan KESUBURAN?

Kita dah tahu macam mana antioksidan dan radikal bebas ni berlaku, meh kita tengok kaitan dengan kesuburan pulak.
Segala-galanya dalam tubuh terbuat dari sel yang perlu dilindungi dari radikal bebas. Bukan sahaja ovum (telur) dan sperma yang terdiri daripada sel-sel yang boleh dipengaruhi oleh kerosakan radikal bebas, begitu juga organ-organ pembiakan dan kelenjar yang menghasilkan hormon-hormon pembiakan. Jika sel-sel ini kurang optimum, organ-organ, ovum, sperma, dan lain-lain tidak berfungsi dengan baik.

Haaa jangan ingat ada ovum ada sperma boleh hamil. Organ-organ pembiakan, hormon, kalenjar untuk kesuburan pun kena ambil kira. Sebab tu ada orang yang haid normal tapi tidak berjaya hamil. Mungkin sebab hal-hal dalaman ada yang problem.

Satu lagi perkara yang harus diingat; Apabila DNA diserang, ia juga boleh diubah oleh radikal bebas. DNA kedua-dua pasangan adalah pelan tindakan untuk masa depan anak. DNA yang rosak boleh menyebabkan keguguran atau kecacatan kelahiran / masalah perkembangan untuk kanak-kanak masa depan. Kajian juga menunjukkan hubungan antara tekanan oksidatif yang disebabkan oleh radikal bebas dan ketidaksuburan lelaki. Oleh itu, sangat penting bagi kedua-dua ibu bapa untuk mengambil antioksidan dalam jumlah yang betul. Kak yana akan berkongsi dengan pembaca campuran antioksidan yang terbaik untuk kesuburan.

Jadi key point kat sini adalah kesihatan SEL.

Macam mana nak pastikan SEL sihat supaya kalenjar-kalenjar dan hormon-hormon kesuburan dapat dihasilkan dengan sihat? Bebaskan sel dari kerosakan oleh radikal bebas.

Sel sihat = Kesuburan meningkat.

Selain mengambil Vitamin C dan Vitamin E (vitamin antioksidan) satu lagi campuran antioksidan yang terbaik adalah VIVIX SHAKLEE. Kenapa VIVIX?

CARA TINGKATKAN KESUBURAN DENGAN VIVIX

Untuk ISTERI, sel yang kita perlu perlihara dan lindungi adalah telur. Semasa kitaran telur dari “penyimpanan” ke ovulasi terdapat peluang untuk telur itu akan terkena racun atau nutrien. Antioksidan boleh memberi perlindungan daripada radikal bebas ini supaya DNA kuat dan isteri mempunyai telur yang subur untuk disenyawakan.

Untuk SUAMI, sel sperma perlulah sempurna dan tidak cacat. Sel sperma yang mempunyai banyak mitokondria mampu untuk berenang lebih pantas untuk senyawakan telur.

VIVIX Tingkatkan Mitokondria dan melindungi sel dari kerosakan DNA. Mitokondria adalah pusat tenaga sel. Sel-sel mendapat tenaga melalui mitokondria. Mengikut kajian, resveratrol adalah antioksidan semula jadi yang dapat meningkatkan fungsi mitokondria. Proses persenyawaan memerlukan mitkondria yang tinggi. Jika radikal bebas tidak dapat dihapuskan dalam badan, ia akan merosakan sumber tenaga sel iaitu mitkondria ni dan kesannya bukan sahaja rosakkan sel tapi juga melemahkan sel. Sel telur lemah, sel sperma lemah. Yang lemah mana mungkin akan berlaku persenyawaan.

Vivix adalah gabungan Resveratrol dan 15 campuran Polyphenol yang mampu meningkatkan kuasa antioksidan 10x ganda lebih hebat berbanding Resveratrol sahaja.

====================================

Vivix, product Paling Laris Dijual Di Pasaran Malaysia

=====================================

PERKONGSIAN PENGGUNA VIVIX YANG IKHTIAR HAMIL

Puan Farhana adalah salah seorang dari isteri yang ikhtiar hamil setelah 3 tahun berkahwin. Dan beliau sangat menyarankan pengambilan VIVIX sebagai supplement antioksidan harian. Alhamdulillah 3 tahun mencuba, beliau sah hamil.

Satu perkara penting yang perlu tahu, pemakanan adalah ikhtiar. Berjaya hamil, itu adalah rezeki allah. Jadi dalam usaha ikhtiar, jangan putus dengan doa dan bersangka baik.

Cara Order VIVIX :

Nak beli Vivix, ada 2 cara

1. Boleh terus buat pembelian vivix menggunakan card credit/debit card dengan klik gambar di bawah

2. Pembelian lebih jimat dengan menjadi ahli Shaklee. Hubungi Kak Yana untuk penjelasan lanjut mengenai vvivix untuk membantu anda rasai kesihatan yang lebih baik dengan VIVIX. Untuk customer yang buat pembelian dengan Kak Yana, dapatkan FREE CONSULTATION mengenai cara pemakanan yang betul. InsyaaAllah bantu sebaik mungkin untuk customer dapat manfaat kesihatan secara optimum.

SHAKLEE Independent Distributor
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
Kelebihan Bila Makan Vivix Ketika Sihat