Vitamin Hilang Parut Jerawat Untuk Lelaki

Cari vitamin hilang parut jerawat?

Parut jerawat kalau tak usahakan untuk hilang, dia akan buat wajah kita nampak kusam dan tak hensem. Jadi adik-adik kat luar sana yang struggle dengan masalah jerawat kemudian lekat parut jerawat hitam pula, kena cepat-cepat atasi sebab parut yang baru lebih cepat hilang beranding yang lama, akan ambil masa.

Entry kali ni nak kongsi produk yang boleh diambil untuk hilangkan parut jerawat di wajah dengan berkesan.

Macam Mana Terjadinya Parut

Parut pada kulit disebabkan oleh proses sembuh luka. Apabila kulit mengalami luka seperti jerawat, kulit akan mengalami proses penyembuhan yang melibatkan penggantian tisu yang rosak dengan tisu baru. Proses penyembuhan ini melibatkan tiga fasa iaitu

  • inflamasi
  • proliferasi
  • remodelling.

Fasa inflamasi: Bila kulit mengalami luka seperti jerawat, fasa inflamasi berlaku bagi memulakan proses penyembuhan. Pada fasa ini, sel darah putih dilepaskan untuk melawan jangkitan dan meredakan kerosakan pada kulit.

Fasa proliferasi: Selepas fasa inflamasi, fasa proliferasi bermula di mana tisu baru dan pembuluh darah akan terbentuk di kawasan luka. Untuk nak baiki jaringan kulit yang rosak, kolagen akan dihasilkan pada fasa ini.

Fasa remodelling: Pada fasa terakhir, fasa remodelling, jaringan kulit yang rosak akan digantikan dengan tisu baru dan membentuk parut. Parut biasanya kelihatan berbeza dari kulit normal kerana ia mempunyai tekstur dan warna yang berbeza.

Ada banyak faktor yang akan mempengaruhi penghasilan parut iaitu jenis kulit, kedalaman luka, proses penyembuhan luka, dan kebiasaan merawat kulit selepas luka. Jadi, penting untuk merawat kulit dengan betul dan mengambil langkah-langkah untuk mengelakkan luka pada kulit untuk mengurangkan risiko terjadinya parut.

Vitamin Nak Cepat Hilang Parut

Terdapat beberapa jenis vitamin yang boleh membantu mengurangkan parut jerawat, antaranya:

  1. Vitamin E – Vitamin E membantu mempercepatkan penyembuhan kulit dan merangsang pertumbuhan sel-sel kulit baru.

2. Vitamin C – Vitamin C membantu meningkatkan penghasilani kolagen pada kulit dan mempercepatkan penyembuhan tisu kulit yang rosak.

3. Vitamin A – Vitamin A membantu mengurangkan pengelupasan kulit dan merangsang pertumbuhan sel-sel kulit baru.

4. Vitamin B3 – Vitamin B3 membantu meningkatkan peredaran darah pada kulit dan mempercepatkan penyembuhan tisu kulit yang rosak.

5. Protin ESP – Protin bantu untuk bina semula sel-sel baru dengan lebih cepat. Jadi parut akan lebih cepat pudar sebab sel baru gantikan sel lama.

Bagaiman Nak Order Vitamin Hilang Parut?

Kalau nak tahu lebih lanjut kelebihan vitamin di atas, boleh baca juga –> Vitamin Kulit Cantik harga Rahmah

Boleh hubungi saya di talian 012-9576172 (Aziyana) atau klik link https://wasap.my/60129576172/vitaminhilangparut

COD juga disediakan. Kawasan penghantaran :

Kuantan | Semambu | Bukit Rangin | Kotasas | Indera Mahkota | Balok

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge