Ciri-Ciri Bisnes Online Terbaik Untuk Newbies

Zaman digital ni siapa yang tak onlinekan bisnesnya memang lambat lah nak dapat pelanggan. Nak buat bisnes online ni mudah jer. Ada telefon ada internet, dah boleh mula.

Sekarang ni pulak memang kebanyakan orang guna telefon pintar , jadi rugi sangat kalau hanya guna untuk scroll media social je tapi tak guna untuk jana duit.

Jadi dalam entry kali ni, saya nak kongsi Tips Bisnes Online Terbaik, macam mana nak pilih bisnes online terbaik khusus buat newbies yang baru nak cari bisnes apa nak buat secara online.

Saya dah buat bisnes online ni sejak 2011 lagi. Apa yang saya boleh katakan bisnes online ni mudah. Yang bz bekerja pun, boleh buat bisnes online ni. jadi rugi lah kalau kita stick dengan 1 sumber income sahaja. Saya sendiri buat bisnes ni sambil bekerja.

Bukan itu sahaja, modal nak mulakan bisnes online juga rendah. Jadi memang sangat sesuai terutama mereka yang tak pernah buat apa-apa bisnes sebelum ini.

Ciri-Ciri Nak Pilih Bisnes Online Yang Berbaloi

Ok, sekarang kita tengok apa ciri-ciri bisnes online yang berbaloi untuk diceburi. Apa-apa kena study dlu pasal bisnes tersebut. Jangan ikut-ikut orang atau terpedaya dengan income yang banyak. Kadang-kadang produk viral ni bertahan sekejap sahaja. Habis viral, habis bisnes.

Ini antara ciri-ciri yang boleh diperhatikan

  1. Mudah untuk nak setup. Biasanya bisnes online ni kita setup kedai alam maya di medsoc sahaja. Contoh setup page fb, account instagram, tiktok ataupun youtube. Dan cara nak setup cukup mudah, ada banyak tutorial.
  2. Tidak perlu kedai fizikal. Bagi yang nak mula bisnes dengan modal yang terhad, cukup dengan setup kedai online sahaja.
  3. Waktu perniagaan yang fleksibel. Kedai online ni on 24jam, boleh dikunjungi orang bila-bila masa, Kadang-kadang waktu tidur pun duit boleh masuk. Kita pergi bercuti pun kedai boleh beroperasi.
  4. Tak perlu pegang stok yang banyak. Order boleh diuruskan oleh HQ. Jadi ejen tapi boleh buat ala dropship.
  5. Produk yang sustained dan on demand. Untuk bisnes jangka lama, bisnes yang sustained ni penting. Walaupun bisnes online, tapi sangat penting untuk pilih syarikat yang jual product tempoh lama, maknanya produk dah stabil, dah dikenali di pasaran. Dan paling penting on demand tidak kira musim. sebab kalau bermusim jenuh juga nak kena backup dengan bisnes lain. Kita nak order masuk banyak kan? jadi kena jual produk yang ada permintaan.

Baca juga>> Tips Bisnes Online Untuk Jana Pendapatan Online

Bisnes Online Mudah dengan Shaklee

Bisnes Shaklee adalah salah satu bisnes online yang ada semua ciri-ciri di atas. Ianya sangat mudah untuk dimulakan, pelajar sekolah pun boleh buat income sendiri. Ramai pelajar-pelajar universiti jana income 4 angka dengan bisnes Shaklee ni. Hinggakan lepas tamat belajar pun mereka jadikan Shaklee sebagai kerjaya yang lumayan.

Saya start bisnes Shaklee pada bulan Jul 2012 hingga sekarang dan saya dah terima semua reward yang Shaklee offer iaitu cash reward, trip percuma seluruh dunia dan car bonus setiap bulan.

Kenangan Trip Shaklee ke Swiss 2022

Ini 5 cara nak mulakan bisnes Shaklee:

  • Daftar sebagai ahli – yuran keahlian RM35. Tapi boleh join sebagai free member bila pembelian melebihi 100uv (uv-unit volume, setiap produk ada uv masing-masing). Bila dah register sebagai member anda akan dapat access website, kelas bersama nutritionist.
  • Mula guna produk. Sebab kita nak jual produk, jadi kita sendiri kena guna produk. Bila kita guna produk, anda akan rasa sendiri, ada testimoni sendiri dan akan lebih mudah untuk kongsi dan dapat kepercayaan customer.
  • Kongsi. Lepas dah guna, kongsi tentang produk. Bila diri sendri dah ada testimoni, kongsi dengan yang lain. contoh dari segi badan yang semakin bertenaga, kulit yang semakin cantik. KOngsi ni bukan sahaja tentang produk tapi juga boleh kongsi tentang bisnes
  • Sponsor. Sponsor ni bukan bermaksud anda bayarkan untuk pelanggan tapi sponsor di sini bermaksud bawa pelangan untuk jadi sebahagian dari organisasi anda sepertimana anda. Bila pelanggan sign up sebagai ahli di bawah anda, pelanggan akan dapat benefit seperti mana anda juga dan dapat pelanggan yang setia. Lagi banyak sponsor, lagi tinggi jualan
  • Servis. Selepas pelanggan dah beli dengan anda, perkara paling penting adalah buat servis. Bagi servis cara makan, consult vitamin yang sesuai, bantu untuk order produk. Lebih servis, lebih banyak sale.

Mudah sangat kan?

Baca juga >> Bisnes Online Terbaik Malaysia 2023

Boleh disimpulkan nak mula bisnes online hanya perlu 4 perkara sahaja ni dan boleh jana income unlimited

  • Internet
  • Telefon
  • Kerajinan
  • Ilmu

Tak pandai?

Maka belajar. Slow-slow belajar step by step, tanya mentor apa yang tak faham, join kelas training yang disediakan. Saya asalnya pun zero knowledge tapi sebab banyak sangat kelas-kelas training disediakan lama kelamaan tahu.

Bisnes apa pn yang dibuat jika nak berjaya, memang kena rajin timba ilmu dan apply ilmu yang dipelajari. Kemudian, anda pula akan jadi mentor kepada team anda. Nasib hidup boleh berubah jika kita rajin usaha.

So apa lagi, saya dah kongsi peluang. Ambil tindakan segera. Boleh klik link di bawah untuk register sebagai ahl dan mulakan kerjaya sebagai pengedar Shaklee malaysia

wasap.my/60129576172/nakbisnesshaklee

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge