Cara Elak Rosak Mata Akibat Selalu Tengok Telefon
|

Cara Elak Rosak Mata Akibat Selalu Tengok Telefon

Punca retina mata rosak dan akhirnya menyebabkan rabun adalah kerap tengok telefon. Telefon akan keluarkan cahaya biru (blue light) yang akan tembus hingga bahagian makula dan akhirnya akan menyebabkan rabun. Sekarang ni, memang tak boleh elak dari tak tengok telefon. Kita habiskan masa berjam-jam setiap hari dengan telefon. Jadi sudah tentu lah kita akan terdedah…

Brain Foggy : Atasi Dengan Polypfenols
| |

Brain Foggy : Atasi Dengan Polypfenols

Brain foggy atau perasaan seperti otak yang berkabus, di mana kita rasa sukar untuk fokus atau berfikir jelas. Kadang-kadang, rutin harian yang sibuk atau kurangnya tidur boleh membuatkan kita terasa seperti ini. Namun, tahukah anda bahawa terdapat penyelesaian semulajadi yang mungkin boleh membantu? Ia dipanggil “polyfenol.” Polyfenol Ni Apa? Polyfenol adalah sejenis bahan semulajadi yang…

Kepentingan Vitamin C Untuk Elak Sakit Jantung
| | |

Kepentingan Vitamin C Untuk Elak Sakit Jantung

Kepentingan Vitamin C | Dalam konteks nak jaga kesihatan jantung, selalunya dikaitkan dengan pengambilan nutrien penting seperti omega-3, serat, atau antioksidan dalam konteks menjaga kesihatan jantung seperti Coq10. Tapi, ada satu nutrien yang sering kita lupa iaitu vitamin C. Kita mungkin anggap vitamin C untuk kuatkan imun atau solusi untuk atasi selsema, tetapi tahukah anda…

Nak Jantung Kuat? Makan Vitamin Ini
| | | |

Nak Jantung Kuat? Makan Vitamin Ini

Kebelakangan ini, kita dapat berita ramai yang mati mengejut dek kerana serangan jantung. Bukan menimpa golongan warga emas sahaja, namun mereka yang dalam lingkungan lewat 30an pun dah ramai yang ada masalah jantung. Kalau ikutkan itu usia yang masih muda untuk ditimpa serangan jantung. Jadi macam mana nak jantung kuat? Dalam entri ini saya kongsi…

Tips Bertenaga Walaupun Dah Berusia
| |

Tips Bertenaga Walaupun Dah Berusia

Dah makin tua ni, badan pun dah tak berapa kuat. Tak macam muda-muda dulu badan bertenaga. Selalu kita dengar macam ni kan? Kenapa agaknya berlaku keadaan macam ni? Boleh ke kembalikan tenaga badan walaupun dah berusia? Dalam entri kali ni saya nak kongsi dengan pembaca terutama yang selalu rasa letih dan lesu, bagaimana nak atasi…

Perbezaan Vivix dan Resv : Serupa Tapi Tak Sama
| |

Perbezaan Vivix dan Resv : Serupa Tapi Tak Sama

Apa perbezaan antara Vivix dan Resv? Macam serupa sebab dua-dua botol maroon tapi kandungannya ada sedikit berbeza. Jadi dalam entri kali ni saya nak kongsi apa perbezaan Vivix dan Resv, nak ambil yang mana satu atau boleh ke ambil keduanya. Teruskan membaca. Kandungan Vivix dan Resv Sebelum kita pergi kepada perbezaan, saya kongsi dulu persamaan…

Keunikan Vivix Shaklee : Menuju Kecergasan Luar Biasa
|

Keunikan Vivix Shaklee : Menuju Kecergasan Luar Biasa

Vivix merupakan salah satu produk keluaran Shaklee yang mendapat top 1 jualan di seluruh Malaysia. Apa keunikan Vivix Shaklee yang buat ramai suka dan beli ? Dalam entry kali ni saya akan kongsi keunikan Vivix, rahsia tersembunyi untuk kehidupan sihat dan dinamik. Semua orang mendambakan kehidupan yang sihat, yang gembira dan tenang. Untuk dapat kehidupan…

Tips Elak Penyakit Datang Tanpa Diundang
|

Tips Elak Penyakit Datang Tanpa Diundang

Nak elak penyakit datang tanpa diundang, satu yang kena ubah iaitu gaya hidup. Amalan gaya hidup sihat ni sentiasa diwar-warkan terutama oleh mereka yang memperjuangkan kesihatan. Mungkin juga sebab ramai sangat pengunjung dan penghuni hospital. Datang dengan sakit yang macam-macam, yang rata-rata salah satu punca adalah amalan gaya hidup dan gaya makan yang tak sihat….

Makan Buah dan Sayur Warna Ungu, Kenapa Sangat Penting?
| |

Makan Buah dan Sayur Warna Ungu, Kenapa Sangat Penting?

Baru-baru ni saya ada terbaca di laman Faceboook KKM tentang kelebihan makan buah dan sayur yang berawarna ungu. Penting ke amalkan sayur dan buah berawarna ungu ni? Apa kelebihan yang kita dapat? Entry kali ni saya nak kongsi info berguna ni kepada pembaca supaya kita sama-sama dapat kesihatan yang baik. BUAH DAN SAYUR WARNA UNGU…

Cara Nak Kecilkan Bentuk Badan Dengan Betul
| | | | |

Cara Nak Kecilkan Bentuk Badan Dengan Betul

Nak kecilkan bentuk badan? Nak ubah size XL ke size M? Boleh atau mustahil? Boleh kalau tahu caranya dan disiplin.┬áKunci kejayaan dalam pengurusan berat badan adalah jumlah kalori yang diambil dan dibakar. Untuk menurunkan berat badan dengan cara yang betul, anda perlu mengelakkan kehilangan otot. Kenapa? Kalau kehilangan otot dan bukan kehilangan lemak, ia bukan…