Nak Jantung Kuat? Makan Vitamin Ini
| | | |

Nak Jantung Kuat? Makan Vitamin Ini

Kebelakangan ini, kita dapat berita ramai yang mati mengejut dek kerana serangan jantung. Bukan menimpa golongan warga emas sahaja, namun mereka yang dalam lingkungan lewat 30an pun dah ramai yang ada masalah jantung. Kalau ikutkan itu usia yang masih muda untuk ditimpa serangan jantung. Jadi macam mana nak jantung kuat? Dalam entri ini saya kongsi…

Tips Bertenaga Walaupun Dah Berusia
| |

Tips Bertenaga Walaupun Dah Berusia

Dah makin tua ni, badan pun dah tak berapa kuat. Tak macam muda-muda dulu badan bertenaga. Selalu kita dengar macam ni kan? Kenapa agaknya berlaku keadaan macam ni? Boleh ke kembalikan tenaga badan walaupun dah berusia? Dalam entri kali ni saya nak kongsi dengan pembaca terutama yang selalu rasa letih dan lesu, bagaimana nak atasi…

Perbezaan Vivix dan Resv : Serupa Tapi Tak Sama
| |

Perbezaan Vivix dan Resv : Serupa Tapi Tak Sama

Apa perbezaan antara Vivix dan Resv? Macam serupa sebab dua-dua botol maroon tapi kandungannya ada sedikit berbeza. Jadi dalam entri kali ni saya nak kongsi apa perbezaan Vivix dan Resv, nak ambil yang mana satu atau boleh ke ambil keduanya. Teruskan membaca. Kandungan Vivix dan Resv Sebelum kita pergi kepada perbezaan, saya kongsi dulu persamaan…

Keunikan Vivix Shaklee : Menuju Kecergasan Luar Biasa
|

Keunikan Vivix Shaklee : Menuju Kecergasan Luar Biasa

Vivix merupakan salah satu produk keluaran Shaklee yang mendapat top 1 jualan di seluruh Malaysia. Apa keunikan Vivix Shaklee yang buat ramai suka dan beli ? Dalam entry kali ni saya akan kongsi keunikan Vivix, rahsia tersembunyi untuk kehidupan sihat dan dinamik. Semua orang mendambakan kehidupan yang sihat, yang gembira dan tenang. Untuk dapat kehidupan…

Tips Elak Penyakit Datang Tanpa Diundang
|

Tips Elak Penyakit Datang Tanpa Diundang

Nak elak penyakit datang tanpa diundang, satu yang kena ubah iaitu gaya hidup. Amalan gaya hidup sihat ni sentiasa diwar-warkan terutama oleh mereka yang memperjuangkan kesihatan. Mungkin juga sebab ramai sangat pengunjung dan penghuni hospital. Datang dengan sakit yang macam-macam, yang rata-rata salah satu punca adalah amalan gaya hidup dan gaya makan yang tak sihat….

Makan Buah dan Sayur Warna Ungu, Kenapa Sangat Penting?
| |

Makan Buah dan Sayur Warna Ungu, Kenapa Sangat Penting?

Baru-baru ni saya ada terbaca di laman Faceboook KKM tentang kelebihan makan buah dan sayur yang berawarna ungu. Penting ke amalkan sayur dan buah berawarna ungu ni? Apa kelebihan yang kita dapat? Entry kali ni saya nak kongsi info berguna ni kepada pembaca supaya kita sama-sama dapat kesihatan yang baik. BUAH DAN SAYUR WARNA UNGU…

Cara Nak Kecilkan Bentuk Badan Dengan Betul
| | | | |

Cara Nak Kecilkan Bentuk Badan Dengan Betul

Nak kecilkan bentuk badan? Nak ubah size XL ke size M? Boleh atau mustahil? Boleh kalau tahu caranya dan disiplin.┬áKunci kejayaan dalam pengurusan berat badan adalah jumlah kalori yang diambil dan dibakar. Untuk menurunkan berat badan dengan cara yang betul, anda perlu mengelakkan kehilangan otot. Kenapa? Kalau kehilangan otot dan bukan kehilangan lemak, ia bukan…

4 Cara Vitamin C Bagi Kesan Pulih Jangkitan Virus Lebih Cepat
| |

4 Cara Vitamin C Bagi Kesan Pulih Jangkitan Virus Lebih Cepat

4 Cara Vitamin C Bagi Kesan Pulih Jangkitan Virus dan Bakteria Lebih Cepat Kita dah tiba ke fasa ENDEMIK, di mana kita akan hidup bersama virus Covid19 ni. Jadi maksudnya macam mana? Maksudnya, kita tak boleh nak elak dah COVID ni. Apa yang kita boleh jaga adalah jaga SOP sebaiknya bila kita keluar rumah dan…

| | | |

Cara Nak Kuatkan Sistem Imum Musim Covid

Pandemik yang kita harungi sekarang ni, entah bila akan berakhir. Priority kita sekarang ni adalah dalam KESIHATAN. Untuk lawan covid ni, yang paling penting adalah kuatkan sistem imun kita dan keluarga. Bagaimana nak kuatkan imun badan? Dalam entry ni saya akan share dengan anda cara nak lawan covid dan mengelakkan dari menjadi lebih teruk kesan…

3 Tips Kawal Makan dan Kenyang Lama Musim PKP
| | | |

3 Tips Kawal Makan dan Kenyang Lama Musim PKP

Tempoh PKP ni banyak juga luahan ibu-ibu kat rumah yang dah mula risau dengan badan sendiri. Dah mula rasa berat, rasa lebih berisi. Nak naik penimbang pun takut. Mana taknya, masak untuk anak-anak pagi petang siang malam, dengan diri sendiri pun turut makan. Nak tunggu habis tempoh PKP, takkan nak bertambah kilogram. Ke laut lagi…