Zink : 7 Kelebihan Zink Yang Tak Disangka-Sangka
|

Zink : 7 Kelebihan Zink Yang Tak Disangka-Sangka

Sebut pasal nutrisi Zink, tak ramai yang ambil peduli. Tak ramai yang ambil endah kepentingannya pada badan. Apa kelebihan Zink sebenarnya? Sebelum kita makan vitamin, seeloknya kita tahu kenapa kita makan. Untuk entry kali ni, kak yana nak kongsi 7 kelebihan zink yang mana, ramai tak sangka pun zink ni ada kelebihannya yang tertentu. #1:…

Ovarian Cyst : Makanan Yang Perlu Dielak Bila Ada Cyst
|

Ovarian Cyst : Makanan Yang Perlu Dielak Bila Ada Cyst

Didiagnos mengidap Cyst, ada beberapa makanan yang perlu dielakkan. Tujuannya, untuk elak keradangan lebih teruk yang boleh menyebabkan Cyst berkembang dan memberi masalah kesihatan. Pemakanan sememangnya perkara paling penting yang kena jaga terutam bila kita ada maslaah kesihatan. Untuk mereka yang mengidap Cyst, entry kali ni saya nak kongsi antara makanan yang perlu dielak. Punca…

Darah Tinggi – Cara Nak Turunkan Bacaan Elak Bergantung Ubat Selamanya
| | | | | |

Darah Tinggi – Cara Nak Turunkan Bacaan Elak Bergantung Ubat Selamanya

Darah tinggi, ramai yang ada masalah ini. Terpaksa bergantung dengan ubat untuk kawal darah tinggi. Silap makan, bacaan darah naik. Bacaan tekanan darah dalam kategori darah tinggi adalah¬†melebihi 140/90 mmHg semasa berehat. Nak turunkan bacaan darah tinggi? Saya nak kongsikan dengan pembaca kisah seorang wanita yang berjaya turunkan bacaan tekanan darah tinggi dan bebas dari…

Vertigo Boleh Dirawat – Hilang Kepala Pusing Melayang
|

Vertigo Boleh Dirawat – Hilang Kepala Pusing Melayang

” Bila saya berdiri, rasa nak tumbang. Kepala rasa melayang-layang, dunia rasa berpusing-pusing ” – pengalaman pesakit Vertigo Anda mungkin salah seorang yang ada masalah ini, iaitu Vertigo. Vertigo adalah keadaan di mana keseimbangan hilang, berdiri pun masih rasa berpusing-pusing seolah bergerak. Jadi ini menimbulkan kesukaran untuk berjalan atau berdiri. Tapi jangan risau, sebab Vertigo…

Product Collagen Terbaik Malaysia dan Berkesan
| |

Product Collagen Terbaik Malaysia dan Berkesan

Orang yang nak kulit cantik, pasti akan cari kolagen. Kenapa kolagen? Sebab umum tahu, kolagen ni akan tegangkan kulit, licinkan kulit, bagi keanjalan dan juga rawat masalah kulit seperti parut dan kulit kusam. Masalahnya memang banyak sangat product kolagen kat pasaran. Tak tahu nak pilih yang mana satu. Mana kolagen terbaik di pasaran? Bukan sahaja…

Serbuk Protin Terbaik Perlu Ada 6 Ciri Ini
|

Serbuk Protin Terbaik Perlu Ada 6 Ciri Ini

Nak cari serbuk protin terbaik di¬† pasaran? Pening nak pilih mana satu yang terbaik. Dont wurry, kak yana tolong. Eceh. Ada 6 tips yang menunjukkan serbuk protin tu bagus untuk dijadikan pilihan utama. Ye lah apa kita beli mestilah berpatutan dengan kualitinya. Tambah pula kalau yang nak masuk dalam badan kan? So entry ini akan…