Pengalaman Puasa Ramadhan dengan Set Puasa Shaklee

Set Puasa Shaklee | Pengalaman Berpuasa sepanjang Ramadhan

Pejam celik, tak lama lagi kita akan masuk bulan Ramadhan. Maknanya seluruh umat Islam akan mula berpuasa selama sebulan. Macam-macam persiapan nak masuk bulan Ramadhan kita buat. Persiapan dari segi rohani, jasmani sebab kita nak masuk bulan yang penuh berkat, tentunya kita nak badan kita sihat, emosi pun sihat dan dipermudahkan untuk kita buat amal ibadat sepanjang Ramadhan. Bagi nak membantu untuk kita kekal bertenaga dan alert walaupun berpuasa, apa yang kita makan waktu sahur dan pilihan makanan ketika berbuka adalah penting.

 

Pengalaman Berpuasa dengan Set Puasa Shaklee

 

Saya dah lalui pengalaman berpuasa Ramadhan dengan Set Puasa Shaklee selama lebih kurang 11 tahun dah. Sepanjang 11 tahun tu ada tempoh mengandung dan menyusu juga. Suka untuk kongsi dengan pembaca apa yang saya rasa bila ambil Set Puasa Shaklee semasa berpuasa. Dulu saya tak boleh kalau tak makan nasi semasa sahur. Pasti kena ada makanan berat untuk sahur. Saya bukan jenis yang cukup minum air kosong makan kurma sahaja, apalagi kalau dalam fasa menyusu badan. Memang tak mampu nak bertahan. Alhamdulillah, ada SET PUASA SHAKLEE ni sangat membantu untuk dapat sahur yang kenyang lama dan tak rasa lesu. Kita jadi seronok berpuasa kalau badan kita tak rasa lesu dan kering.

Apa yang saya ambil masa bersahur?

Saya ambil ESP, CINCH SHAKE dan PERFORMANCE DRINK. Saya pelbagaikan resepi. Kadang-kadang bancuh ESP dan CINCH Shake. Adakala akan bancuh ESP dan Performance Drink. Ada juga blend sekali dengan kurma. Pendek kata ada banyak variasi resepi yang boleh dicuba. Lepas tu makan nasi tak? Tak makan nasi dah sebab dah kenyang dengan Set Puasa Shaklee ni. Sebab tu bila minum ni perut akan rasa best sebab tak rasa sebu atau terlalu full. Kesannya, badan akan rasa ringan takde lah kita rasa mengantuk lepas sahur.

Lagi satu kelebihan, kita tak ambil tempoh masa yang lama untuk bersahur. Sebab nak shake set puasa shaklee ni sekejap je. 5 minit dah setel menu sahur. Lepas sahur, kalau ada masa lagi boleh sambung mengaji dan solat sebelum azan Subuh. Jadi ada banyak masa untuk beribadah.

Kesan yang paling best bersahur dengan Set Puasa Shaklee adalah seharian berpuasa jadi lebih bertenaga dan kekal fokus untuk laksanakan aktiviti harian, Berbanding kalau bersahur dengan karbo seperti nasi, jam 10 saya dah mula kan rasa lapar. Perut akan mula berkeroncong dan bagi yang masalah gastrik, mungkin akan ada cabaran. Saya juga ada masalah gastrik dulu. Tapi alhamdulillah sepanjang puasa tak pernah kena serangan gastrik. ESP sangat membantu untuk mereka yang ada masalah gastrik.

Masa fasa menyusu badan dulu, alhamdulillah dapat berpuasa penuh, dan susu juga macam biasa tak drop walaupun kita tak minum air. Rahsianya kat sini masa sahur dan berbuka saya pastikan saya minum Performance Drink dan juga air kosong. Yang bestnya, walau kita minum air kosong banyak pun, kita tak kerap kencing.

Kalau nak tengok pengalaman ibu menyusu dan mereka yang gastrik boleh juga baca di blog kawan saya Ramadhan Dengan Set Puasa Shaklee

Masa terawikh pula, dengan bekalan performance drink dapat bantu untuk solat tanpa mengantuk dan letih. Almaklum, solat terawikh kan banyak rakaat. Kita nak mengaji lagi, jadi perlukan tenaga extra. Kalau tidak, cepat nak tidur dan mengantuk lepas berbuka.

Jom tengok feedback mereka yang pilih set puasa shaklee dalam video ini

 

Pelan Hidangan Berpuasa Pada Bulan Ramadhan 

Saya kongsi di sini pelan hidangan berpuasa pada bulan ramadhan dengan Set Puasa Shaklee

Sahur : 

Mulakan hari anda dengan ESP dan Cinch Shake untuk tenaga berpanjangan dan rasa kenyang yang lebih lama.

1 skup ESP  + 2 skup Cinch Shake

Iftar : 

Buka puasa dengan Performance® untuk menghilangkan dahaga dan kekal terhidrat. Amalkan pemakanan yang sederhana dan seimbang mengikut konsep “Suku-Suku-Separuh”. Isi pinggan anda dengan:

  • ½ pinggan sayur dan buah (saiz cekup kedua-dua belah tangan)
  • ¼ pinggan protein – daging tanpa lemak, ikan, kekacang, telur dan tauhu (saiz satu tapak tangan)
  • ¼ pinggan karbohidrat – nasi perang, mi atau bihun, roti dan bijirin berserat tinggi serta bijian penuh (saiz satu genggaman)

Lepas Terawikh:

Boleh Ambil Cinch® Shake – pengganti makanan berkhasiat yang dikuasakan dengan Leusina untuk sentiasa bertenaga dan menyokong kesihatan sistem penghadaman. Dan ambil segelas air kosong setiap jam.

 

Set Puasa Shaklee 

 

Istimewa bulan ramadhan 2023 ni, Shaklee buat promosi Set Puasa Shaklee 123

  • ESP
  • Cinch Shake Chocolate
  • Performance Drink Lemon Lime

ESP (energizing soy Protien) 

  • Hidangan lazat yang memberikan tenaga secara berterusan dan menyokong kesihatan secara menyeluruh.
  • Kaya dengan kalsium, protein, dan lengkap dengan 9 asid amino perlu.
  • Rendah index glisemik untuk bagi effect kenyang lama
  • Bantu atasi gastrik
  • Tingkatkan penghasilan susu ibu

Cinch Shake 

  •  membekalkan nutrien yang menyamai satu hidangan lengkap dengan rasa yang enak seperti pemanis mulut.
  • 3 perisa berbeza: Coklat, Latte, Vanila
  • Ada fiber
  • Bina otot dan kekalkan jisim otot
  • Bekalkan lebih tenaga yang berpanjangan

Promosi twinpack boleh pilih flavour RM235 sahaja termasuk keahlian 

Performance Drink 

  • Mencegah dehidrasi
  • Hilangkan rasa dahaga keterlaluan ketika puasa
  • Mengelakkan cramp
  • Mempunyai lebih elektrolit berbanding minuman isotonik terkemuka

 

Saya sangat syiorkan Set Puasa Shaklee ni buat semua golongan terutama mereka yang ada masalah gastrik, pelajar di asrama, yang malas nak masak menu sahur dan nak sahur yang cepat , mudah tapi kenyang. Berminat nak dapatkan SET PUASA SHAKLEE?? Boleh hubungi saya di link berikut

Boleh hubungi saya AZIYANA  012-9576172 (whatsapp)  

PENGEDAR DIPERLUKAN SEGERA !!!

 

Peluang bisnes untuk jana income tambahan. Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri termasuk negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei.

Hubungi saya AZIYANA  012-9576172 (whatsapp)  jika berminat menjadi pengedar di kawasan anda, kehadiran anda amat dialu – alukan!

Pengedar Sah Shaklee : Nurul Aziyana (Shaklee ID 886587)

012-9576172 (whatsapp) http://jombizz.wasap.my

 

3 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge