| | | |

Vitamin Untuk Kurangkan Sakit Lutut

Sedang alami sakit lutut? Nak bangun dan duduk sukar sebab sakit pada lutut? Nak solat duduk pun tak boleh, sakit betul lutut. Nak naik tangga juga struggle, siap bunyi lagi lutut. Kalau hadapi masalah sakit lutut, jom baca lanjut dalam entry ini untuk bantu anda kurangkan sakit lutut.

PUNCA SAKIT LUTUT

Sakit lutut sangat sinonim dengan mereka yang berusia emas, namun ia juga boleh berlaku pada orang muda. Kalau bagi warga emas, ia dipanggil Osteoarthritis (OA) Bila sakit lutut boleh ganggu pergerakan kita dan kita rasa tak selesa sebab sakit. Kenapa rasa sakit?

  • Bila sakit, itu tanda keradangan telah berlaku
  • Keradangan ni terjadi kerana hentakan akibat pergerakan tidak diserap
  • Punca kurang serapan adalah kerana tulang rawan semakin nipis akibat faktor peningkatkan usia
  • Lapisan rawan berfungsi untuk menyerap daya hentakan

Apa sebab boleh sakit lutut? Ada banyak sebab. Antaranya adalah

  • Yang common adalah sebab peningkatan usia – bila berusia penghasilan pelincir semakin kurang
  • Kecederaan – berlaku kecederaan pada lutut mungkin disebabkan kemalangan atau bersukan
  • Berat badan – berat berlebihan boleh beri tekanan pada lutut untuk menampung
  • Penyakit kronik – osteoarthritis, rheumatoid arthritis atau gout

NAK ATASI SAKIT LUTUT

Ada beberapa cara nak kurangkan masalah sakit lutut

  • Teknik RICE – rest-ice-compression-elevation
  • Fisioterapi
  • Suntikan gel – untuk melicinkan pergerakan
  • Pengambilan ubat dan supplement
  • Pembedahan

PENGALAMAN MEREKA YANG SAKIT LUTUT

IKHTIAR DENGAN VIVIX, SAYA DAH BOLEH SOLAT TANPA DUDUK DI KERUSI
.
Nama saya Siti Nor Azizah Binti Riadi.
Pada tahun 2019, umur saya belum cecah 40 tahun lagi tapi saya kerap alami sakit pinggang, sakit lutut dan kejang kaki. Kemungkinan disebabkan oleh kesan kemalangan yang pernah saya alami pada 21 tahun yang lepas.
.
Saya tak dapat nak solat macam biasa tetapi terpaksa solat duduk atas kerusi disebabkan keadaan lutut saya yang terlalu sakit.
.
Bila saya duduk dalam jangka masa yang lama, saya akan ambil masa untuk bangun dan berdiri. Bila berjalan, kaki saya akan terdengkot-dengkot kerana menahan sakit. Perasaan saya masa tu memang sangat sedih mengenangkan tahap kesihatan saya.
.
Saya rujuk pada doktor dan makan ubat yang disarankan oleh doktor tetapi kesakitan yang saya alami akan baik sekejap jer dan kemudian rasa sakit tu akan datang balik.
.
Pada Julai 2020 saya berkongsi masalah kesihatan yang saya alami dengan mas dan minta pendapat mas supplement apa yang sesuai untuk masalah saya alami. Alhamdulillah penerangan yang mas berikan sangat jelas dan terperinci.
.
Saya ni ada masalah sikit nak makan ubat ataupun supplement yg berbentuk pil tetapi bila Mas terangkan Vivix ini berbentuk liquid, saya sangat tertarik dengan Vivix.
.
Pada awalnya bila saya dengar harga memang seram tetapi saya tawakal jer beli dan konsisten amalkan setiap hari. Alhamdulillah dengan izin Allah selepas 2 minggu pinggang dan lutut dah tak rasa sakit serta kaki pun dah tak kejang lagi.
.
Masya-Allah saya sangat bersyukur, saya dah boleh solat dan sujud macam biasa .Bukan itu saja tekanan darah ,bacaan gula dan bacaan kolestrol pun dah kembali normal. Tapak kaki, tangan dan badan pun dah tak rasa sakit seperti sebelum ni.
.
Masya-Allah mahal sangat nilai kesihatan pada saya bila saya dapat kembali sihat seperti biasa.
.
Terima kasih Shaklee!
Terima kasih Supermon Shaklee story!
Perkongsian Oleh :
Siti Nor Azizah Binti Riadi
hilang sakit lutut

VITAMIN UNTUK KURANGKAN SAKIT LUTUT

Ada beberapa cadangan vitamin Shaklee yang membantu untuk masalah sakit lutut.
  1. Vivix -Beberapa bahan dalam Vivix, termasuk resveratrol dan asid elagik, mempunyai sifat anti-radang dan boleh membantu mengurangkan keradangan dalam badan. Dengan mengurangkan keradangan, Vivix boleh membantu mengurangkan kesakitan
  2. Omega guard – omega-3 yang mengandungi sifat anti-radang. Asid lemak ini memainkan peranan dalam memberikan kelegaan kesakitan kepada kebanyakan sendi badan anda
  3. B-Complex – mengandungi 8 jenis vitamin B. Vitamin B12 secara khusus ialah vitamin untuk saraf dan sendi – ia melindungi saraf, merangsang pertumbuhan semula saraf, dan boleh membantu mengurangkan kesakitan akibat kecederaan lama. Vitamin B6 membantu dengan fungsi saraf dan kesihatan imun. Rheumatoid arthritis boleh menyebabkan kekurangan vitamin ini yang memburukkan lagi keadaan
  4. Ostenutrix – pil kalsium, magnesium dengan vitamin D

Bagaimana Nak Order VITAMIN SAKUT LUTUT ? 

Boleh hubungi saya AZIYANA  012-9576172 (whatsapp)  

PENGEDAR DIPERLUKAN SEGERA !!!

Peluang bisnes untuk jana income tambahan. Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri termasuk negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei.

Hubungi saya AZIYANA  012-9576172 (whatsapp)  jika berminat menjadi pengedar di kawasan anda, kehadiran anda amat dialu – alukan!

Pengedar Sah Shaklee : Nurul Aziyana (Shaklee ID 886587)

012-9576172 (whatsapp) http://jombizz.wasap.my

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge