Set Kurus Shaklee Pilihan Pengamal Intermittent Fasting

Anda dalam misi nak kuruskan berat badan? Sedang mencari set kurus yang selamat dan tidak memberi kesan bahaya pada badan? Set Kurus Shaklee memenuhi keperluan yang diidamkan. Kenapa set Kurus shaklee popular dan mendapat tempat di hati pengguna terutama bagi mereka yang mengamalkan Intermittent Fasting. Berkesan sangat ke Set Kurus Shaklee ni ya? Jom baca apa yang saya bakal cerita ni.

Kenapa Ramai Yang Gagal dalam Proses Turun Berat? 

Antara faktor yang menyumbang kegagalam menurunkan berat walaupun jaga makan adalah

1.Kurang ambil protin 

Berikut adalah kepentingan protin untuk turun berat badan

  • Protin yang cukup boleh bantu bakar kalori sepanjang hari.
  • Protin juga boleh kurangkan craving makan dan ini membantu dalam proses penurunan berat badan
  • Protin juga mengurangkan tisu lemak dalam tubuh
  • Protin mengurangkan kelaparan dengan cara mengurangkan hormon lapar ghrelin dan meningkatkan hormon kenyang (kolesistokinin)
  • Protin meningkatkan metabolisme dan membakar lebih kalori
  • Protin mencegah penyusutan otot, kemerosotan metabolisme
  • Protin mengawal gula darah daripada meningkat
  • Protin mengurangkan tekanan. Protein penting untuk menghasilkan neurotransmiter seperti dopamin dan serotonin yang boleh menambah baik perasaan, mengurangkan tekanan dan mencegah kemurungan. Biasanya orang kalau stress, dia akan cari solusi dengan makan, konon nak healing. Hihihihi.

Sumber: Berita Harian 

2. Makan sebab lapar 

Bila terlalu lapar, kita akan cenderung untuk makan berlebihan. Jadi peningkatkan kalori berlaku. Bila kita berlapar dalam tempoh yang lama, secara automatik badan kaan memberi tindak balas melambatkan metabolisme sebagai langkah untuk defence badan kita dari kebuluran. Bila makan secara berlebihan setelah melalui tempoh lapar yang lama, badan akan sukar untuk kawal craving Akhirnya berat tak turun-turun.

3. Tidak cukup minum air masak

Minum air masak akan meningkatkan proses metabolisme. Jadi ia bantu tubuh badan untuk membakar lebih banyak kalori. Air juga bantu untuk buang toksin dalam badan, dan ini memudahkan proses berat turun. Ada satu kajian selama 12 minggu,  orang yang minum 500ml air, 30 minit sebelum makan mengalami penurunan berat badan sebanyak 44% lebih banyak berbanding dengan orang yang tak minum air. Wow kan?

4. Stress

Ada banyak kesan stress kepada badan terutama untuk turunkan berat badan.

  • Stress meningkatkan selera makan
  • Stress menghalang proses pembakaran lemak terhalang
  • Stress membuatkan tidur tidak berkualiti dan mengurangkan rembesan hormon leptin (hormon yang merangsang minda supaya berhenti makan ketika kenyang)
  • Stress meningkatkan hormon kortisol. Aras kortisol yang tinggi ini mampu menjadikan tubuh kita aktif menghasilkan glukos, lalu meningkatkan paras gula dalam darah

SET KURUS SHAKLEE 

Bagi nak mengelakkan semua faktor gagal kurus di atas, SET KURUS SHAKLEE ni dibuat khas untuk memenuhi semua keperluan dan memastikan proses kurus secara synergi berlaku. Dan berita baik bagi mereka yang buat diet INTERMITTENT FASTING, set kurus ini banyak support proses open dan close eating window.

Baca juga >> 6 Aplikasi Intermittent Fasting : Turun Berat Lebih Mudah 

Apa yang pengguna akan rasa melalui Set Kurus Shaklee ini adalah

  • Badan dapat detox dengan lebih efisien – toksin berkurang, berat badan mudah turun
  • Inchloss di mana perubahan size badan akan menurun. Kalau dulu size XXL, dah boleh berubah kepada L
  • Badan terasa lebih ringan dan lebih fit
  • Craving terhadap makanan akan berkurangan
  • Tenaga akan meningkat dan otak lebih fokus

Seronok bukan kalau kesihatan kita lebih baik daripada sebelum. Kurus dapat, terasa makin sihat pula.

Nak buat bacaan lanjut tentang vitamin- vitamin ini boleh baca dalam entry di blog kawan saya >> SET KURUS SHAKLEE 

Kelebihan bagi setiap vitamin dalam Set Kurus Shaklee

TESTIMONI PENGGUNA SET KURUS SHAKLEE

TURUN BERAT BADAN DAN TAMPIL BERGAYA SERTA SIHAT

Kisah ini adalah pengalaman yang saya sendiri alami apabila mengamalkan pengambilan Set Hello New You. Alhamdulillah ia dapat membantu dalam proses menguruskan badan dan kekal sihat. Tak rasa lemau sepanjang perjalanan kuruskan badan ni, masih ambil nasi, makan semua lauk pauk tapi portion dah kurang.
.
Walaupun kerja office 8-5, driving ulang alik hampir 2 jam sehala dari rumah ke office tapi bila habis kerja masih ada tenaga nak buat workout. Memang berkesan sangat! Saya nak inspire lagi ramai orang buat diet bersama shaklee ni ✨
.
Dalam gambar ni, saya pakai baju jubah hitam yang sama tapi tengoklah perbezaan dia. Sangat obvious and tak turun drastik. Ambil 8 bulan juga nak turunkan berat badan. Sekarang masih on going sebab nak capai berat ideal. Inshaallah!
.
Ceritanya, saya memang jenis berisi dari dulu. Tapi lepas bersalin anak pertama, makan tak ingat. Minum manis tu macam zikir je haha! So naik almost 20kgs. Teruk sangat sampai nak senyum rasa sangat pipi tu tutup mata!
.
Then it hits me bila terpaksa PJJ dengan husband, I have to take care my daughter sorang diri. Penat. Lutut sakit, nak solat punyalah payah. Jalan pun mengah. Ni kalau gemuk camni makan vitamin apa pun tak jalan! So I decides to take the challenge, consume Hello New You Set tu religiously! Dengan disiplin dan kefahaman yg betul, alhamdulillah. Towards ideal weight we go!
.
Thank you Shaklee. Sekarang nak main kejar2 dengan anak pun takde hal. Anak kena kejar mommy sebab mommy fit sangat haha!
.
Terima Kasih Shaklee,
Terima Kasih Supermom Shakle Story!
Perkongsian oleh :
Azzatul Fatonah Salim
Ada lagi testimoni pengguna yang lain, mereka juga berjaya dapat tukar penampilan ke size yang kecil, lebih awet muda, lebih cergas dan lebih sihat.

Bagaimana Nak Order Set Kurus Shaklee? 

Boleh hubungi saya AZIYANA  012-9576172 (whatsapp)  

PENGEDAR DIPERLUKAN SEGERA !!!

Peluang bisnes untuk jana income tambahan. Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri termasuk negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei.

Hubungi saya AZIYANA  012-9576172 (whatsapp)  jika berminat menjadi pengedar di kawasan anda, kehadiran anda amat dialu – alukan!

Pengedar Sah Shaklee : Nurul Aziyana (Shaklee ID 886587)

012-9576172 (whatsapp) http://jombizz.wasap.my

Similar Posts

3 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge