| |

Luka Kencing Manis Ni Memang Rare Tapi Boleh Cantum Semula

Selalunya kita tengok orang kencing manis ni alami luka kat kaki kan? Luka berlubang, hitam (dipanggil gangren) tu memang normal dan biasa lah. Tapi kali ni first time kak yana tengok luka macam ni dan bukan kat kaki tapi kat belakang badan dekat dengan leher. Dan bentuk luka pun rare juga. Lagi ajaib, luka sebesar kawah tu boleh cantum semula dengan cantik. So kak yana memang excited lah nak share dalam blog pasal luka kencing manis special ni.

KENAPA ORANG KENCING MANIS MUDAH KENA LUKA?

Mengikut info dari portal www.mmgazette.com, ada tiga keadaan pesakit kencing manis yang mudah dapat jangkitan dan luka iaitu:

  1. Neuropathy – Ia adalah keadaan dimana terdapat kerosakan pada sistem saraf pesakit. Ia boleh dibahagikan lagi kepada tiga iaitu ‘sensory’, ‘motor’ dan ‘autonomic’
  2. Vasculopathy – Vasculopathy pula merujuk kepada keadaan tidak normal pada system salur darah pesakit kencing manis. Sistem peredaran darah pesakit ini biasanya kurang baik akibat tersumbat yang menyebabkan kekurangan bekalan oksigen serta nutrien sampai pada sel.
  3. Immunopathy – Immunopathy adalah keadaan di mana pesakit kencing manis ini lebih mudah terdedah kepada jangkitan  kuman akibat kelemahan sistem pertahanan badan mereka

 

LUKA KENCING MANIS BERCANTUM TAK PERLU CUCI LAGI DAH

Inilah luka yang kak yana maksudkan. Memang rare kan. 1st time tengok macam ni. Alhamdulillah lepas pengambilan 4 botol VIVIX, izin Allah isi kulit tumbuh dengan cantik dan jadi rata. Dah tak perlu nak buat dressing sebab luka dah tercantum elok.

rawat_luka_kencing_manis

 

BAGAIMANA VIVIX BANTU UNTUK MASALAH KENCING MANIS?

Ada 4 mekanisme Vivix dalam mengawal kencing manis elak jadi kronik terbukti melalui kajian sains.

  • Vivix membantu mengurangkan sindrom resistan insulin. 

 

Vivix bukan je terbukti boleh repair sel2 badan, DNA,.. tapi repair otot dan metabolism juga. (ref: Jurnal of Neuroscience). Antioksidan yang terkandung dalam vivix dapat membaikpulih sel dan dalam masa yang sama menjadi pelindung kepada sel tubuh. Jadi bila diambil secara berterusan, polyphenols dalam Vivix membantu mencegah sindrom metabolik disebabkan oleh kerosakan DNA (gen) sekaligus mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular dan kencing manis menjadi semakin kronik.
  • Vivix memperlahan proses pencernaan dan mencegah penyerapan karbohidrat berlebihan dalam darah

Kandungan gula dalam darah yang tidak terkawal boleh menyebabkan kencing manis lebih kronik. Dalam vivix, terdapat polifenol (dari anggur muscadine) yang mana mencegah kandungan gula berlebihan dalam darah. Sebab itu bacaan gula dalam darah boleh menurun dengan mengamalkan Vivix secara konsisten setiap hari.

  • Vivix mengelakkan luka jadi lebih teruk dan membantu dalam penglihatan mata
Kandungan polifenol dan resveratrol dalam VIVIX juga boleh mengelakkan luka dari bertambah teruk. Ini keran bila kandungan gula tidak berlebihan, bakteria tidak cukup makan (gula adalah makanan bakteria) jadi boleh mengurangkan risiko luka merebak akibat tindakan bakteria. Buta pula adalah salah satu kesan dari kencing manis. Awas, jika sudah ada simptom kabur dalam pemandangan.
  • Vivix mengurangkan risiko sel tubuh mati 
Apabila gula berlebihan dalam darah, ia juga boleh menyumbang kepada pembentukan protin AGE ( advanced glycation end products). Ini mengakibatkan sel tubuh mati, atherosclerotic dan risiko diabetes. Salah satu objektif vivix adalah untuk bertindak sebagai tonik anti-penuaan dengan memperlahan pembentukan protein AGE dalam sel.
rawat_diabetes
FEEDBACK PENGGUNA VIVIX UNTUK MASALAH KENCING MANIS
ubat_kencing_manis
turunkan_gula_kencing_manis
pulih_diabetes

PEMBELIAN PRODUCT

Nak dapatkan untuk rawat luka dan turunkan gula kencing manis?. Untuk urusan pembelian product, boleh hubungi saya di talian berikut. Set ini akan sampai dalam tempoh 2-3 hari bekerja.

011-11548031 (whatsapp) http://aziyanashaklee.wasap.my  KLIK UNTUK TEMPAHAN SEGERA

COD: Kuantan, Indera Mahkota, Permatang Badak, Kampung Padang

Atau boleh terus buat pembelian di laman esell Shaklee dengan klik button di bawah

Setiap pembelian dengan Kak Yana layak menerima
  • Konsultasi Percuma Secara Berterusan
  • Jadual pengambilan vitamin yang berkesan
  • Tips Kesihatan Exclusive

PENGEDAR DIPERLUKAN SEGERA !!!

Peluang bisnes untuk jana income tambahan. Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri termasuk negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei. Saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia

Hubungi saya AZIYANA  011-11548031 (whatsapp)  jika berminat menjadi pengedar di kawasan anda, kehadiran anda amat dialu – alukan!

Pengedar Sah Shaklee : Nurul Aziyana (Shaklee ID 886587)

011-11548031 (whatsapp) http://aziyanashaklee.wasap.my

ummi.anayiza@gmail.com (e-mail)

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge