” Akak, saya sukalah ESP Shaklee tu, best kesannya kat kulit ”

” Saya minum ESP, rasa kenyang lama, badan bertenaga. Memang terbaik ESP Shaklee”

” Saya nak order lagi ESP, dah nak habis ”

 

 

Memang sangat banyak feedback yang kami terima dengan ESP ni sejak bertahun-tahun. ESP atau nama panjangnya Energizing Soy Protein mula diperkenalkan pada tahun 1961. Maknanya dah 57 tahun ESP di pasaran. Entry kali ni, kak yana nak kongsi pasal ESP ni. So bagi yang tak tahu apa kebaikan dan kelebihan ESP, untuk siapa ESP ni haa lepas ni dah tahu dah.

esp_shaklee_kelebihan

KENAPA KITA PERLUKAN PROTIN?

Sebelum jawab soalan ni, kak yana nak tanya soalan lain dulu

Rumah kita terbina dari apa?

Anda mungkin jawab batu bata. haaaaa betul. Takde batu bata, macam mana nak bina rumah, ye dak? Kayu ada, buat la dengan kayu. Ya betul. Sama la konsepnya, kalau nak bina rumah kayu kena guna kayu. Nak bina rumah batu, kena guna batu bata. Macam tu lah juga dengan badan kita. Binaan asas badan kita adalah protin. Protin memainkan peranan penting bagi setiap fungsi tubuh untuk pertumbuhan dan perkembangan. Shaklee ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder membekalkan sumber protin terbaik dan mencukupi untuk keperluan harian kita.

Bermula dari penghasilan sel kepada perkembangan otot, kulit, rambut dan juga kuku, tubuh kita memerlukan protein untuk mengekalkan fungsi normal tubuh yang optimum. Jadi semua orang perlukan protin

Tapi, siapa yang PALING PERLUKAN protin?

Ada beberapa golongan yang perlukan protin lebih. Sebab ianya bergantung kepada aktiviti fizikal dan tubuh kita.

 

siapa_perlukan_protin

Otot perlukan sokongan semasa anda melakukan latihan rintangan. Ambil lebih banyak protein untuk:
• Membina semula dan memperbaiki otot.
• Membina otot tanpa lemak untuk tubuh badan lebih kuat, lebih cepat dan cergas.

 

ibu_hamil_perlu_protin

Apa yang baik untuk ibu juga baik untuk bayi.Ambil lebih protein untuk:
• Menyokong pertumbuhan sel bayi yang sihat.
• Membantu pertumbuhan dan perkembangan bayi terutamanya semasa trimester kedua dan ketiga di mana bayi mengalami proses perkembangan yang cepat.
• Membantu bakal ibu meningkatkan otot tanpa meningkatkan lemak.

 

ibu_menyusu_ambil_protin

Ibu yang menyusukan bayi memerlukan dua kali ganda lebih protein berbanding ibu yang tidak menyusukan bayi. Ambil protein untuk:
• Mengekalkan kesihatan ibu untuk penghasilan susu ibu.
• Pertumbuhan dan perkembangan optimum bayi kerana protein adalah antara komponen penting di dalam susu ibu.

 

protin_untuk_warga_emas

Apabila anda memasuki usia pertengahan, badan akan mengalami penurunan dalam prestasi termasuk kehilangan otot adalah antara isu yang akan dialami. Ambil lebih banyak protein
untuk:
• Melambatkan penuaan dengan menggabungkan pengambilan protein dengan senaman untuk mengekalkan jisim otot dan kecergasan.
• Risiko yang lebih rendah terhadap masalah kesihatan berkaitan dengan jantung seperti kolesterol tinggi.

 

protin_untuk_kawal_berat_badan

Seseorang yang mengalami kadar metabolisme tinggi membakar lebih banyak kalori berbanding dengan sesorang dengan kadar metabolisme yang rendah. Ambil lebih banyak protein untuk:
• Meningkatkan rasa kenyang yang lebih lama.
• Membantu mengawal pengambilan kalori2 untuk pengambilan makanan seterusnya.
• Mengekalkan jisim otot kerana lebih banyak otot anda, lebih tinggi kadar metabolisme anda.

 

KENAPA ESP SERBUK PROTIN TERBAIK BERBANDING PROTIN YANG LAIN?

 

Sejak dihasilkan tahun 1961, ada banyak kajian dibuat untuk pastikan ESP adalah sumber protin terbaik. Jadi ada banyak penambahbaikan pada ESP. Apa ciri-ciri yang kita perlu tengok bila nak pilih protin? Yelah banyak kot produk berasaskan protin di pasaran. So nak pilih yang macam mana,. Apa ciri-ciri yang kena tengok

Ada 6 tips pilih protin terbaik.

tips_pilih_protin_1

Sesuai untuk semua orang termasuk mereka yang sensitif kepada laktosa.
• Mengandungi pelbagai faedah seperti berkesan untuk mengurangkan kolesterol1.
• Pengambilan protein soya yang berterusan membantu wanita menopos menangani sindrom menopos seperti kepanasan badan2.
• 100% berasaskan tumbuhan dan sesuai untuk individu vegetarian.

tip_pilih_protin_2

Kebanyakan pengeluar menambah gula pasir ke dalam serbuk protein mereka untuk meningkatkan rasa. Ambil keputusan yang betul dan katakan tidak kepada gula pasir tambahan!
• Pengambilan protein membantu memastikan anda tidak mengambil kalori yang berlebihan.
• Membantu mengekalkan paras gula darah yang sihat.

tip_pilih_protin_3

Indeks glisemik (GI) menunjukkan kesan makanan terhadap paras gula darah anda. Protein dengan GI yang tinggi menyebabkan lonjakan gula darah dan mengakibatkan anda letih, mudah marah dan lapar. Protein soya GI rendah membantu:
• Mengekalkan paras gula darah yang sihat.
• Meningkatkan rasa kenyang, menjadikan anda kenyang lebih lama.
• Mengawal dan menguruskan pengambilan makanan dan berat badan.

 

tip_pilih_protin_4

Asid amino adalah blok untuk menghasilkan protein. Pengambilan harian 9 asid amino penting untuk:
• Fungsi badan yang optimum.
• Proses biologi seperti memberi struktur sel, mengangkut dan menyimpan nutrien serta membentuk organ, kelenjar dan otot.
• Membaiki tisu seperti kulit, tulang dan rambut.

tip_pilih_protin_5

Organisma yang diubahsuai secara genetik (GMO) adalah tumbuhan, haiwan, ataupun mikroorganisma yang genetiknya diubahsuai dengan menggunakan pengubahsuaian genetik atau teknik kejuruteraan. Pengambilan terlalu banyak makanan GMO boleh menyebabkan masalah kesihatan dalam jangka panjang. Sumber bukan GMO memastikan:
• Nutrien kekal dalam sumber makanan.
• Alternatif untuk makanan yang lebih sihat dan selamat.

 

tip_pilih_protin_6

Akhirnya, anda mahu mendapat faedah protein dari serbuk yang anda pilih dan bukannya lemak.
• Membantu mengekalkan jisim otot.
• Membantu mengekalkan tahap kolesterol.
• Pilih kurang daripada 3g lemak untuk setiap 100g serbuk protein.

 

KELEBIHAN DAN KEBAIKAN ESP YANG BUAT IA JADI HOT SELLING 

Ada sangat banyak kesan minum ESP ni. Antaranya adalah

  • Merangsang Tumbesaran dan Perkembangan Otot terutamanya untuk kanak-kanak yang sedang membesar
  • Menyokong Pertumbuhan Tulang yang lebih Kuat dan Sihat
  • Meningkatkan Seri Kulit
  • Menguatkan Rambut dan Kuku
  • Melegakan Ketidakselesaan Perut seperti Gastrik
  • Menyokong Kehamilan Yang Sihat
  • Menggalakan Penghasilan Susu Ibu
  • Membekalkan Tenaga Berterusan
  • Menggalakkan kesihatan prostat
  • Mengekalkan kekuatan otot
  • Melegakan Simptom-Simptom Menopaus
  • Menggalakkan penghasilan, pertumbuhan, dan perkembangan sel-sel kulit yang sihat
  • Membantu meningkatkan keanjalan kulit dan meningkatkan penghasilan kolagen

kelebihan_esp-shaklee

KEISTIMEWAAN ESP SHAKLEE

  • Membekalkan 14g protein berasaskan tumbuhan.
  • Mempunyai skor PDCAAS (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0 – nilai tertinggi protein keterhadaman dan protein yang paling berkualiti.
  • Mengandungi 9 asid amino.
  • Tinggi dengan kalsium.
  • Tanpa kolesterol
  • Protein soya membantu menurunkan paras kolesterol

 

HARGA ESP DAN MACAM MANA NAK DAPATKANNYA

Sebekas ESP berharga RM160 (856gm)

Harga jika anda daftar untuk jadi ahli anda akan dapat RM129. Pembelian 4 bekas dan ke atas, anda layak untuk dapat CASH BACK. Jadi jimat berganda. Hubungi saya untuk dapatkan penjimatan ini 011-11548031 (whatsapp) http://aziyanashaklee.wasap.my

COD: Kuantan, Indera Mahkota, Permatang Badak, Kampung Padang

Atau boleh terus buat pembelian di laman esell Shaklee dengan klik button di bawah

Setiap pembelian dengan Kak Yana layak menerima
  • Konsultasi Percuma Secara Berterusan
  • Jadual pengambilan vitamin yang berkesan
  • Tips Kesihatan Exclusive

PENGEDAR DIPERLUKAN SEGERA !!!

 

Peluang bisnes untuk jana income tambahan. Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri termasuk negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei.

Hubungi saya AZIYANA  011-11548031 (whatsapp)  jika berminat menjadi pengedar di kawasan anda, kehadiran anda amat dialu – alukan!

Pengedar Sah Shaklee : Nurul Aziyana (Shaklee ID 886587)

011-11548031 (whatsapp) http://aziyanashaklee.wasap.my

ummi.anayiza@gmail.com (e-mail)

 

 

 

 

OMEGA GUARD - Minyak Ikan Bertaraf Farmaseutikal Terbaik Dunia