rutin_skincare
|

Rutin Skincare Orang Perancis, Tiru Mana Yang Bagus

Passion kak yana memang dalam bidang kecantikan. Jadi suka la duk membaca bab-bab kulit, skincare dan makeup2 ni tambah ilmu. Masa duk search kat google , terklik la satu entry minah saleh ni cerita pasal rutin skincare orang Perancis. Ingat nak baca yang penting-penting je, sekali terbaca semua. Macam menarik pula. So nak kongsi lah apa yang dibaca berkenaan rutin skincare orang Perancis.

Sebelum ni banyak dengar pasal rutin skincare orang korea je kan. Haa kali ni kita tengok orang perancis pula. Belajar kenal budaya bangsa lain. Mana tahu nanti dapat travel ke Perancis, kita dah budaya mereka yang ini.

Nak tahu, facial tu sebenarnya asal dari Perancis.

Kalau kat sana, segenap ceruk tempak ada salun. Salun rambut, salun muka. Boys and girls kat sana dah start facial seawal umur 10 tahun tau. Mak-mak depa dah mula ajar bab-bab penjagaan muka ni awal-awal lagi. Sebab itulah ia jadi macam budaya. Kalau kita dulu, umur 10 tahun tu la duk comot lagi. Tapi budak2 sekarang ni advance jugak kan, dah pandai makeup2 dah.

PENGAJARAN DARI ORANG PERANCIS MACAM MANA NAK JAGA MUKA 

Dari apa yang kak yana baca, ada dikongsi macam mana orang perancis jaga muka

  1. Rutin skincare tak rumit

Tak rumit ni maksudnya takde pakai banyak product. Diorang stick pada apa yang dirasakan perlu dan sesuai dengan kulit. Jadi takde lah mengikut nafsu dengan product-product baru yang digembar gemburkan hebat. Selagi sesuai, pakai. Lebih kurang, tak cuba banyak jenis.

2. Mereka lebih pilih kualiti berbanding kuantiti

Orang Perancis tidak takut untuk membelanjakan produk penjagaan kulit berkualiti tinggi, dan berprestasi tinggi. Giteww. Walaupun rutin penjagaan kulit Perancis tak complicated tapi diorang anggap kulit diorang tu perlukan pelaburan product yang berkualiti. Bagus kan? Product timbang kilo tak laku. Eh timbang kilo kat Malaysia je. Ekekeeke

3. Mereka konsisten dan realistik.

Orang Perancis sangat komited terhadap rutin penjagaan kulit mereka. Diorang sedar kesan pada kulit tu ibarat marathon, bukan ibarat pecut. Kalau pecut, kesan cepat kan? Dengan penggunaan yang berterusan dan konsisten, diorang tahu diorang akan mendapat hasil daripada usaha yang telah dilakukan setiap hari.

4. Mereka tak obses dengan penuaan 

Pada diorang, it’s all about aging gracefully and confidently. Kalau orang Amerika, looking natural tu priority tapi bukan untuk orang Perancis.

RUTIN SKINCARE ORANG PERANCIS 

So apakah rutin skincare orang Perancis? Sama ke dengan kita orang Malaysia? Ini adalah dari apa yang kak yana baca tu lah. Rupanya lebih kurang samaje lah dengan kita. Bezanya, diorang lebih konsisten pakaiberbanding dengan kita yang selalu tukar-tukar skincare.

skincare products

Cleanser 

Orang Perancis cenderung menggunakan losyen pembersihan berbanding sabun, gel atau pembersih berbuih untuk mencuci muka mereka. Mungkin sebab ada kaitan dengan kulit jerawat.

Toner 

Orang perancis suka guna toner dari floral water. Ala-ala macam ros water. Bagi mereka floral water ni lebih buat rasa fresh mungkin sebab bau bunga juga kan.

Serum 

Orang Perancis telah lama menggunakan serum dan suka manfaat yang akan diberikan oleh serum. Oo patutlah botol serum Youth Cleanser dibuat di Perancis. Memang botol serum ni special sikit, lain dari yang lain. Ada botol dalam botol ayau dipanggil airless bottle

Pelembap

Pelembap orang perancis memang betul-betul melembap tapi apa yang kurang pada rutin mereka adalah penggunaan sunblock hanya kalau berjemur kat pantai sedangkan di Malaysia, tak pakai sunblock memang jeragat melata lah.

TIPS PENJAGAAN WAJAH ORANG PERANCIS 

Untuk tips jaga wajah pulak, orang Perancis memang suka amalkan facial sebaba diorang percaya facial ni boleh beri kesihatan keseluruhan pada kulit.

Makan dengan sihat.


Selain mempunyai rutinian penjagaan kulit Perancis yang baik untuk “memberi makan” pada kulit, lelaki dan wanita juga akan memakan makanan yang terdiri daripada buah-buahan dan sayuran segar dan mereka cenderung untuk menjauhi makanan yang tidak diproses.

Jadi tak banyak beza kan dengan kita. Cumanya apa yang kita boleh tiru bab konsisten tu. Ada orang tak rajin nak pakai toner, Krim malam lagi lah. Tiap masa tertidur dulu. Kalau kita pun konsisten pasti hasilnya marveles, lebih anggun lebih glowing.

Kak yana sejak ada YOUTH SKINCARE memang konsisten dengan rutin penjagaan wajah siang dan malam. Sebab syiok amat pakai skincare ni. Kalau pembaca nak tahu pasal skincare ni boleh contact kak yana. Skincare 100% vegan, satu2nya skincare yang ada clinical research and proven not by experience only but by clinical test juga. Yang payah nak rawat parut berlubang, this skincare is the best for you. Sebab bukan senang nak rawat parut berlubang ni. Tapi dengan YOUTH, ramai dah boleh senyum lebar sebab muka dah licin. YOUTH IS HOPE kata mereka.

So kalau ada yang nak tahu lanjut tentang YOUTH SKINCARE boleh contact kak yana

011-11548031 (whatsapp) atau klik je link di bawah

http://aziyanaYOUTH.wasap.my 

COD: Kuantan, Indera Mahkota, Permatang Badak, Kampung Padang

Setiap pembelian dengan Kak Yana layak menerima
  • Konsultasi Percuma Secara Berterusan
  • Jadual penggunaan skincare yang berkesan
  • Tips Kecantikan Exclusive

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge