|

Ovarian Cyst : Makanan Yang Perlu Dielak Bila Ada Cyst

Didiagnos mengidap Cyst, ada beberapa makanan yang perlu dielakkan. Tujuannya, untuk elak keradangan lebih teruk yang boleh menyebabkan Cyst berkembang dan memberi masalah kesihatan. Pemakanan sememangnya perkara paling penting yang kena jaga terutam bila kita ada maslaah kesihatan. Untuk mereka yang mengidap Cyst, entry kali ni saya nak kongsi antara makanan yang perlu dielak.

Punca utama Cyst boleh dikaitkan dengan keadaan hormon yang tidak stabil di dalam badan. Jadi, perlu elak makanan yang ada toksik dan menganggu penghasilan hormon estrogen dalam badan.

MAKANAN PERLU ELAK BILA ADA CYST

PERTAMAĀ sekali,

ELAKKAN CAFFEIN.Ā 

Ya mungkin cik/puan adalah caffein lover. Tapi bila ada Cyst, ianya adalah lebih perlu untuk elak. Ada banyak minuman dan makanan yang mengandungi caffein. Lebih baik bebas Cyst berbanding hirup secara air bercaffein.

Minuman berkafein termasuklah kopi, tea, dan coklat juga.

KEDUA,

KURANGKAN GULA dan MAKANAN PROSES

Kalau cut off terus gula lagi elok. Yep, tidak ada lagi Brownies Choc Leleh, atau Oreo cookies atau Aiskrim Durian buat. Gula merangsang pengeluaran insulin dan menyebabkan gula darah meningkat. Sekali lagi, ia mempunyai kesan buruk padaĀ cyst.

KETIGA

Hadkan makanan seperti Daging, Telur dan makanan proses.Ā 

Abis tu nak makan apa? Jangang risau, Allah sudah sediakan baanyak makanan yang tigngi khasiat seperti sayur, buah,Ā bijirin penuh. Boleh pilih daging atau ayam yang organic. Start to using organic stuff. Sebab chemical yang tak patut masuk dalam badan nilah yang jadi penyumbang hormon tunggang terbalik.

PENTING!!

GO ORGANIC

Ada kemungkinan bahawa beberapa masalah ketidaksuburan, cyst, fibroid, PCOS adalah berdasarkan diet. Dengan semua insektisida, racun herba, hormon racun perosak dan antibiotik dalam makanan kita, tidak hairanlah tahap kesuburan kita lebih rendah. Apabila beralih ke organik, mula-mula sekali pertimbangkan untukĀ tukar sabun dan ubat gigi anda terlebih dahulu. Sebab ini yang kita guna setiap hari. Sabun badan dan sabun basuh adalah produk yang paling banyak digunakan. Seterusnya pertimbangkan untuk mengubah semua produk pembersihan rumah macam pencuci lantai , tanda dan sabun absuh pinggan.

Produk pembersihan industri adalah toksik. Saya cadangkan pengguna GET CLEAN SHAKLEE yang organic dan bebas bahan kimia berbahaya, serta mesra alam sekitar. Kalau alam sekitar pun dijaga , apatah lagi yang kita nak guna kan?

BACA JUGA

Cyst – Cara Nak Kecutkan Cyst Tak Perlu Nak Bedah

SUPPLEMENT KETIKA ADA CYST

Selain penjagaan pemakanan, pengambilan nutrisi tambahan yang menyokong kesihatan juga penting bila ada Cyst. Tujuannya untuk elak Cyst membesar dan menimbulkan masalah. Pilih vitamin yang ada sifat anti radang.

Antara vitamin yang dicadangkan adalah

VIVIX – Antioksidan yang bersifat anti keradangan, melindungi sel dari aktiviti radikal bebas kesan toksik dari penggunaan product dan makanan.

GLA COMPLEX –Ā GAMMA LINOLENIC ACID dari sumber terbaik iaitu borage oil untuk seimbangkan hormon dalam badan

CAROTOMAX – sumber Vitamin A yang bersifat sebagai antioksidan. Sangat bagus untuk mainkan peranan melindungi kesihatan tisu di fallopian, vagina dan urin.

BCOMPLEX – penting untuk regulate paras hormon estrogen. Bila vitamin B tak cukup dalam badan, paras estrogen tinggi.

Bagaimana nak dapatkan Vitamin Untuk Kecutkan Cyst?Ā 

Boleh buat pembayaran terus pada Kak Yana untuk pembelian product dengan menghubungi kak YanaĀ  di talian berikut

012 9576172Ā 

https://wasap.my/60129576172/vit_cyst

CODĀ 

Penghantaran depan rumah atau lokasi pilihan ni sekitar Kuantan, Indera Mahkota, Permatang Badak, Semambu, Kampung Padang. Boleh hubungi kak yana untuk urusan COD di kawasan tersebut.

DAFTAR AHLI SHAKLEE UNTUK NIKMATI PENJIMATAN BERTERUSAN DAN PRIVILAGE SEBAGAI AHLIĀ 

http://aziyanashaklee.wasap.my

 

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge