|

Berhenti Rokok – Cara Nak Hentikan Ketagihan Nikotin Dengan Mudah

Nak berhenti rokok? Tapi tak tahu cara? Ada yang berhenti sekejap, tapi sebab tak tahan dengan withdrawal effect, mula merokok semula. ada yang dah usaha macam-macam untuk berhenti rokok, tapi tiada hasil. Masih ketagih rokok.

Ketagih rokok sebenarnya disebabkan kesan nikotin. Bila ketagihan nikotin kurang, akan rasa kurang nak merokok. Orang yang merokok, wajib usaha untuk berhenti kerana rokok adalah sesuatu yang difatwakan haram. Kesannya amat banyak termasuk doa yang tertolak.

Yang sedang usaha nak berhenti, saya ucapkan tahniah. Semoga Allah permudahkan. Entry kali ini, saya tunjukkan cara yang sangat mudah, berkesan 100% untuk bantu anda berhenti rokok.

KENAPA BERHENTI ROKOK JADI GAGAL?

Sebelum itu, kita lihat dulu bagaimana nikotin mmeberi kesan kepada perokok sehingga sukar nak berhenti.

  1. Nikotin dan bahan kimia lain dalam asap tembakau mudah diserap ke dalam darah melalui paru-paru. Dari sana, nikotin cepat merebak ke seluruh badan. Seluruh sel dalam badan akan merasa kesan nikotin.
  2. Apabila diambil dalam jumlah kecil, nikotin menyebabkan perasaan yang menyenangkan. Jasi, perokok akan rasa nak hisap rokok lebih banyak. Nikotin bertindak pada kimia otak dan sistem saraf pusat, yang mempengaruhi mood perokok. Nikotin berfungsi seperti ubat kecanduan yang lain, dengan membanjiri litar ganjaran otak dengan bahan kimia yang dipanggil dopamin. Nikotinmemberi kesan pada adrenalin –  cukup untuk mempercepatkan jantung dan menaikkan tekanan darah.
  3. Nikotin akan sampai di otak dalam tempoh beberapa saat sahaja selepas hisapan pertama. dan ia akan tinggalkan kesan yang sekejap. Kalau perokok berhenti hisap rokok, dia akan rasa tak selesa pada badan. Jadi, akan merokok lagi untuk hilangkan rasa tak selesa tersebut. Kesan ini dipanggil withdrawal effect. Disebabkan tak mampu nak hadapi withdrawal effect ni yang buat ramai gagal berhenti rokok
  4. Bila badan dah serasi dengan nikotin, perokok cenderung meningkatkan jumlah rokk yang dihisap. Ini menimbulkan jumlah nikotin dalam darah mereka, dan lebih banyak tembakau diperlukan untuk mendapatkan kesan yang sama. Ini dipanggil toleransi. Dari masa ke masa, seorang perokok mencapai tahap nikotin tertentu dan kemudian perlu mengekalkan penggunaan untuk mengekalkan tahap nikotin dalam lingkungan yang selesa.
  5. Bila badan sangat bergantung pada rokok, dan perokok nak berhenti rokok. Kesannya akan dirasa secara fizikal dan mental. Gejala ini termasuk kerengsaan, ketakutan, sakit kepala, dan masalah tidur. Walau bagaimanapun, tanda ketagihan sebenarnya adalah bila orang masih merokok walaupun mereka tahu merokok adalah bahaya bagi mereka yang mempengaruhi kehidupan mereka, kesihatan mereka, dan keluarga mereka dalam cara yang tidak sihat

 

Anda dah cuba berhenti, tapi alami masalah-maslah di bawah pula dalam tempoh berhenti menyebabkan anda kembali merokok.

  • Pening kepala yang mungkin berlangsung sehari atau 2 selepas berhenti)
  • Kemurungan
  • Rasa frust, tak sabar dan nak marah
  • Kebimbangan
  • Masalah tidur
  • Masalah tak boleh nak fokus
  • Kegelisahan atau kebosanan
  • Sakit kepala
  • Keletihan
  • Selera makan meningkat
  • Kenaikan Berat badan – klik SINI untuk atasinya
  • Kadar jantung lebih perlahan
  • Sembelit dan kembung
  • Batuk, mulut kering, sakit tekak, dan hidung berair
  • Ketegangan dada

GIVE UP?

NANTI.

Saya nak tunjukkan cara yang sangat mudah, berkesan 100% tanpa alami kesan-kesan di atas. Berhenti rokok jadi mudah. Malah tahap kesihatan boleh upgrade. Anda akan rasa lebih sihat, kulit pun berbeza berbanding semasa merokok (sel kulit banyak rosak)

JADI APA CARANYA? 

Cuba VIVIX.

VIVIX? Apa tu?

VIVIX adalah tonik yang mengandungi sebatian polyphenols dan tinggi antioksidan. Ia mempunyai 4 bahan utama iaitu Muscadine Grape, Purple Carrot, European Elderberry (Sambucus Niagra) dan Polyganum Cuspidatum.

Antioksidan melindungi sel-sel daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas. Bahan bahaya dalam rokok mengandungi oksidan yang menghasilkan radikal bebas, yang menghasilkan mutasi sel yang membawa kepada kanser dan penyakit lain. Perokok dan orang yang berhenti merokok perlu meningkatkan pengambilan antioksida untuk perlindungan sel badan mereka. VIVIX juga membantu untuk detox badan kita dari kerosakan akibat rokok.

Baca juga CARA NAK DETOX PARU-PARU KESAN DARI ROKOK 

Cara Nak Detox Paru-Paru Dari Racun Selepas Berhenti Rokok

VIVIX akan mengurangkan ketagihan nikotin, jadi anda akan rasa rokok itu tidak lagi sedap seperti sebelum ini tapi sebaliknya akan rasa meloyakan. Hisap rokok rasa nak muntah! Dan insyaaAllah tidak akan alami withdrawal effect. Klik SINI untuk urus withdrawal effect jika ada.

BETUL KE NI?

BOLEH PERCAYA KE? ADA BUKTI?

Bukti pasti ada.

Cerita lanjut tentang kisah brother ni boleh dibaca di SINI 

Nak lagi testimoni?

Boleh rujuk ENTRY INI untuk tonton video kisah sharing berhenti rokok dari perokok tegar lebih 30 tahun.

Sebotol VIVIX berharga RM455 (Keahlian percuma dan pengeposan percuma). Namun bulan Ogos 18 ni, ada promosi bagi pembelian 2 botol.

Kenapa VIVIX berbaloi untuk dicuba?

  1. Potensi bebas rokok adalah tinggi (lebih 95%)
  2. Harga rokok semakin naik. Katakan sekotak rokok RM16 paling murah (20 batang). katakan sehari sekotak rokok dihisap. Bila sebulan, total RM480. VIVIX lebih murah dari ini. Kalau beli yang promosi jimat lagi.
  3. Katakan selepas penggunaan 1 botol, dah terasa rokok tu pahit macam hempedu. Anda dah buat pilihan untuk pilih nutrisi kesihatan berbanding racun. Bulan seterusnya, VIVIX boleh didapati dengan harga yang lebih murah iaitu RM380. Anda jimat lagi.

Kesimpulannya?

Keluarkan wang untuk dapatkan VIVIX lebih jauh berbaloi dari terus merokok. Berhentilah rokok. Yang paling berharga adalah nyawa.

Bagaimana nak dapatkan VIVIX HARGA PROMOSI?

Boleh Whats app ‘ Nak VIVIX PROMOSI ‘ ke no 011-11548031 (klik link ini untuk lebih pantas http://aziyanashaklee.wasap.my)

Kak Yana akan guide cara makan yang berkesan untuk dapat kesan maksima dengan VIVIX
Untuk COD :

Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Kampung Padang, Taman Impian

Setiap pembelian dengan Kak Yana layak menerima
  • Konsultasi Percuma Secara Berterusan
  • Jadual pengambilan vitamin yang berkesan
  • Tips Kesihatan Exclusive

BERMINAT NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE BERSAMA KAMI DENGAN MODAL RENDAH? KLIK LINK INI 

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge