Sakit contraction muncul bila tanda dah hampir nak bersalin. Macam mana rasa sakit contraction? Ada seribu rasa. Sakit pinggang macam senggugut, perut rasa macam memulas seperti nak cirit birit, dari bahagian pinggang dan ke bawah semua rasa serba tak kena.

Selain rasa contraction, tanda-tanda berikut juga menunjukkan dah tiba masa nak bersalin

  • Air ketuban pecah
  • Keluar sedikit darah (lelehan mukus berwarna kecoklatan atau bercampur dengan darah)

Sakit contraction ni muncul secara kerap. Ada yang selang 10 min, 5 minit, bila dah nak bersalin sakitnya selang 1 min. Orang kata sakitnya lebih sakit dari waktu masa bersalin. Jadi serba tak kena, duduk tak kena bangun tak kena, baring pun tak selesa. Buat lah kedudukan apa pun tetap sakit.

Tapi,

Ada cara nak kurangkan tahap kesakitan tu. Bukan dengan berada pada posisi tertentu.

Pastikan ibu-ibu yang akan bersalin, be prepare dengan OSTEMATRIX.

Kak yana nak kongsi kisah kawan yang ambil OSTEMATRIX selepas beliau diinduce untuk cetuskan kelahiran. Hasilnya, tahap kesakitan berkurang separuh. Ok sangat lah tu kan dari dicucuk ubat legakan contraction

Bagaimana OSTEMATRIX membantu?

Ostematrix adalah tablet kalsium yang dilengkapi dengan magnesium dan vitamin D.

Magnesium membantu mengawal pengecutan dan penguncupan otot dengan cara mengawal selia adenosine trifosfat (ATP), sumber tenaga besar untuk kontraksi otot, dan membantu merehatkan otot. Magnesium juga boleh bantu kuatkan otot.

Kalsium pula akan bantu kawal isyarat saraf yang membolehkan otot untuk mengecut/menguncup (kontraksi). Bila tubuh kurang kalsiu,, tiada isyarat saraf yang mengawal kontraksi otot, dan ini boleh membawa kepada kekejangan. Sebab tu rasa macam keras je sakit contraction tu.

Untuk kesan yan gjauh lebih baik, amalkan OSTEMATRIX seawal kehamilan. Terutama yang tak suka minum susu macam Kak Yana. Apa yang bestnya Ostematrix ni masa hamil, ibu-ibu boleh elak perkara ini dari berlaku sepanjang kehamilan

  • Sembelit
  • Cramp Kaki
  • Lenguh pinggang

Tonton video ini untuk nutrisi lengkap ibu hamil

MACAM MANA NAK DAPATKAN OSTEMATRIX UNTUK KURANGKAN SAKIT CONTRACTION?

CARA PERTAMA 

Anda boleh terus klik LINK DI BAWAH untuk pembelian secara online. Pihak Shaklee akan terus buat penghantaran product. Tapi jika inginkan penjimatan sebagai ahli dan BERMINAT UNTUK DAPAT AHLI SECARA PERCUMA, boleh hubungi Kak Yana terlebih dahulu

CARA KEDUA

Boleh buat pembayaran terus pada Kak Yana untuk pembelian product dengan menghubungi kak Yana  di talian berikut

012 9576172 

http://aziyanashaklee.wasap.my 

CARA KETIGA 

Penghantaran depan rumah atau lokasi pilihan ni sekitar Kuantan, Indera Mahkota, Permatang Badak, Semambu, Kampung Padang. Boleh hubungi kak yana untuk urusan COD di kawasan tersebut.

 

Kenapa Orang Suka Makan Manis Perlukan Lebih Protin?