|

Tips Elak Jerawat Naik Di Wajah Yang Ramai Tak Tahu

Nak wajah bebas dari jerawat? Dah bosan dengan masalah jerawat yang asyik muncul kat wajah? Hilang satu, ganti pula jerawat yang baru. Tak sudah-sudah. Bergilir-gilir pula membiak kat muka. Stress, tension muka penuh jerawat.

Ada satu tips, yang mungkin anda tak pernah tahu pun sebelum ni cara nak halang dari muka naik jerawat. Tonton video ini

Rahsianya ada pada Kolagen. Kenapa kolagen? Boleh ke kolagen hentikan episod ngeri muka berjerawat?

RAHSIA KOLAGEN YANG RAMAI TAK TAHU

Kolagen adalah protein yang paling banyak terdapat dalam tubuh kita.

Lebih 30% daripada jumlah protein dalam tubuh manusia adalah kolagen. Kolagen adalah protein struktur utama yang terdapat pada kulit, rambut, kuku. Kolagen juga membentuk tisu penghubung yang mengikat gigi ke gusi.

Hati memerlukan kolagen untuk mengepam dengan berkesan,kornea dan lensa mata kita terdiri sebahagian daripada kolagen. Pada dasarnya, protein ini penting untuk kesihatan kita.

Dan ia amat penting untuk kulit tanpa jerawat. Dianggarkan bahawa di bawah usia 25, 80% kulit anda adalah kolagen. Kolagen adalah kunci di mana hampir semua sel baru dibina.

Apabila umur bertambah, kandungan kolagen dalam kulit menurun sebanyak kira-kira 1% setiap tahun dari umur 25 tahun, dan itulah sebabnya kedutan muncul, kenapa keanjalan hilang, dan mengapa kulit menipis.

KOLAGEN SEMBUHKAN JERAWAT LAMA

Penghasilan keratin adalah punca kedua terbesar liang kulit tersumbat. Kolagen akan menghalang penghasilan keratin yang berlebihan jadi boleh elak dari penyumbatan liang kulit. Kesannya, kolagen mempercepatkan penyembuhan jerawat.

Ringkasnya, kolagen adalah protein tunggal yang paling penting untuk penyembuhan luka. Bila kita terkena pisau contohnya, maka kira-kira 10 jam kemudian fibroblas sistem imun kita mula mengeluarkan sejumlah besar kolagen. Sejumlah besar protein ini mencipta matriks selular, yang manaprotein struktur lain melekatkan diri mereka untuk menyembuhkan luka, termasuk lebih banyak kolagen.

Bila badan kita cukup kolagen, bahan kimia sistem imun yang direka untuk meredakan keradangan jerawat (kemerahan dan bengkak) akan mempunyai koordinasi jauh lebih baik.

Kolagen dapat memperkuat struktur seluruh kulit anda. Hari ini, kita banyak terdedah kepada bahan kimia dari alam sekitar yang boleh jadi punca jerawat. Pencemaran udara dari kereta dan kilang, kosmetik seperti syampu dan alat solek dan juga air paip yang tercemar boleh merosakkan kulit kita dengan bahan kimia toksik. Ianya boleh menghasilkan jerawat dengan menjana radikal bebas dan mengoksidakan sebum di wajah anda.

Jadi strategi yang paling berkesan untuk elak jerawat adalah kuatkan kolagen kulit terutama kalau kita hidup di kawasan yang tinggi pencemaran dan tidak mampu membeli produk penjagaan diri yang semula jadi, bebas kimia.

Baca juga >>

5 Sebab Kenapa Perlu Makan Kolagen Hari Ini

KOLAGEN MELINDUNGI DARI SINAR UV

Kelebihan lain ialah kolagen melindungi kulit dari sinaran UV dari matahari. Sinar ini boleh menyebabkan kanser kulit, selaran matahari, dan jerawat, merosakkan sel-sel kulit dan mewujudkan radikal bebas.

Dan secara realistik, kita tidak boleh menghindari cahaya matahari. Kolagen sangat bagus untuk meningkatkan ketahanan sel kulit kepada cahaya UV. Sebab itu kolagen juga boleh menghilangkan masalah jeragat.

Kesimpualnnya, nak hentikan jerawat? Kalau dah macam2 cara buat tapi tak berhasil, cuba makan kolagen. Pilih kolagen yang berkualiti.

Apa kolagen terbaik dan kualiti premium? Rujuk link di bawah

Product Collagen Terbaik Malaysia dan Berkesan

Macam mana nak dapatkan Collagen Powder berkualiti tinggi ni?
Boleh hubungi kak yana di 011-11548031 (http://aziyanashaklee.wasap.my)
Bulan JUN ni special, ada promosi harga runtuh untuk pembelian Collagen Powder
  • Beli 2 kotak less 5%
  • Beli 6 kotak Free 1 Kotak (Free membership+Free postage+Cash Back)

Selepas pembelian, Kak Yana akan guide cara makan yang berkesan untuk dapat kesan maksima dengan pengambilan Collagen

Untuk COD :

Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Kampung Padang, Taman Impian

Setiap pembelian dengan Kak Yana layak menerima
  • Konsultasi Percuma Secara Berterusan
  • Jadual pengambilan vitamin yang berkesan
  • Tips Kesihatan Exclusive

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge