|

Skincare Untuk Kulit Kering: Rutin Penjagaan Siang dan Malam

Ada masalah kulit kering memang buat rasa tak selesa. Keadaan kulit kering ni berlaku bila kulit kurang kelembapan. Bila kulit kering rasa macam pedih, gatal. Kulit kering boleh menunjukkan yang kita kurang mengambil lemak sihat. Nak elak? Mudah aje. Lebihkan pengambilan Vitamin C, Vitamin E dan Vitamin A. Jangan lupa, banyakkan juga pengambilan sayur dan buah.

Bab skincare pula nak pakai skincare apa?

Kak yana ada masalah kulit kering di T zone. Buat skin analysis, baru tau. Kalau tak, memang nampak mata kasar macam biasa je. Haa, sila lah buat skin analysis ya baru tahu detail apa masalah kulit kita yang sebenar.

Sekarang kak yana guna skincare YOUTH dari Shaklee. Baca di bawah untuk tahu detail pasal YOUTH

Skincare Semulajadi 100%Vegan Terbaik Di Malaysia

So entry kali ni kak yana nak kongsi, regim penggunaan skincare siang dan malam kalau kalian ada masalah kulit kering.

Untuk siang

  1. Cuci muka dengan air sejuk. Kalau ada maslaah kulit kering, air sejuk adalah ejen pencuci yang terbaik. Kak yana guna PENCUCI MUKA youth yang soap free dan berentuk gel. Penting soap free untuk kulit kering sebab ia tak mengeringkan lagi kulit dan membantu seimbangkan pH kulit kita. Memang tak rasa tegang sebaliknya rasa lembut lepas cuci
  2. Wajib sapu toner. Kulit kering kena guna toner yang organic dan semulajadi
  3. Sapu moisterizer di seluruh muka dan leher. Moisterizer boleh melembapkan kulit dan elak dari bertambah kering. Moisterizer yang kak yana guna ada spf50 so memang mudah tak perlu nak pakai sunblock dah. SPF ni pula cover UVA dan UVB sekali so boleh protect kulit dari jeragat.

Untuk malam: 

  1. Sama juga kena cuci muka bersih-bersih untuk buang kekotoran.Pencuci muka YOUTH tadi ada antioksidan yang bantu protect sel dari rosak tau dan remajakan sel kita. Memang best. Kalau pakai makeup, boleh jadi makeup remover juga.
  2. Sapu toner. Toner yang kak yana pakai ada effect exfoliate yang mana bantu buang kesan sel kulit mati secara lembut. So jadi double cleansing. Orang yan gkulit kering memang banyak sel mati.
  3. Apply krim malam dengan tebal terutama kalau tidur dalam bilik aircond.Sapu di seluruh wajah dan leher.

Tips lain, pastikan minum air dengan kerap. 1 gelas setiap 1 jam. Elakkan penggunaan kosmetik yang mempunyai bahan yang terlarang dan mengganggu keselematan seperti SLS dan PARABEN.

Nak lebih berkesan, ambil bersama vitamin berikut

  • Vitamin E
  • Vitamin C
  • Carotomax (vit A)

YOUTH 100% semulajadi dan bebas dari 1500 bahan kimia berbahaya.

Bagaimana nak dapatkan YOUTH Skincare?

Boleh hubungi kak yana di talian berikut

011-11548031 (http://aziyanaYOUTH.wasap.my)

Kak yana akan guide cara penggunaan YOUTH yang betul, dengan tips kecantikan kulit melalui penjagaan wajah dan pemakanan. Be beauty with me.

Nak kulit cantik tak kering dan tampak 10 tahun lebih muda? Guna yang semulajadi dan YOUTH adalah revolusi skincare semulajadi yang diuji secara klinikal , terbaik di Malaysia.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge