| |

Kenapa Orang Suka Makan Manis Perlukan Lebih Protin?

Makanan tinggi gula, bukan je boleh menyumbang kepada masalah Kencing Manis atau Diabetes tapi juga boleh menyebabkan banyak masalah kesihatan yang lain. Kesedaran pada bahaya gula terutama gula putih masih di tahap rendah di kalangan rakyat Malaysia. Ye lah, zaman ni banyak snagat hidangan makanan hipstur yang tinggi gula.

Milo kepal lah, eskrem kapal lah, dessert yang macam-macam gaya nak tarik perhatian pembeli memang overloaded dengan gula.

Nak tahu kenapa orang yang suka makan benda-benda manis ni perlukan protin lebih?

Ceritanya macam ni. Bila makan manis, peningkatan gula tinggi dalam darah. Ini akan mempengaruhi fungsi jantung dan menyebabkan keradangan dalam badan.

Jadi macam mana protin membantu dalam hal ni? 

Bila ambil lebih protin, ia akan membantu

  • Menstabilkan paras gula dalam darah
  • Membantu mengurangkan keradangan dan paras kolestrol dan kepekatan insulin.

Bagaimana nak tingkatkan pengambilan protin? 

Cara paling mudah amik serbuk protin lah. Tapi pastikan pilih sumber protin yang betul dan terbaik.

Nak tahu tips terbaik untuk pemilihan protin? Boleh baca entry ini –> 5 Tips Terbaik Pemilihan Serbuk Protin

Siapa lagi yang perlukan lebih sumber protin? Golongan ini

  • Orang yang bina badan. Otot perlukan sokongan semasa anda melakukan latihan rintangan. Ambil lebih banyak protein untuk: membina semula dan memperbaiki otot., membina otot tanpa lemak untuk tubuh badan lebih kuat, lebih cepat dan cergas
  • Bakal ibu (ibu hamil). Apa yang baik untuk ibu juga baik untuk bayi. Ambil lebih protein untuk: menyokong pertumbuhan sel bayi yang sihat, membantu pertumbuhan dan perkembangan bayi terutamanya semasa trimester kedua dan ketiga di mana bayi mengalami proses perkembangan yang cepat. serta membantu bakal ibu meningkatkan otot tanpa meningkatkan lemak.
  • Umur pertengahan usia. Apabila anda memasuki usia pertengahan, badan anda mengalami penurunan dalam prestasi termasuk kehilangan otot adalah antara isu yang akan dialami. Ambil lebih banyak protein untuk: melambatkan penuaan dengan menggabungkan pengambilan protein dengan senaman untuk mengekalkan jisim otot dan kecergasan, isiko yang lebih rendah terhadap masalah kesihatan berkaitan dengan jantung seperti kolesterol tinggi.
  • Ibu yang menyusu bayi. Ibu yang menyusukan bayi memerlukan dua kali ganda lebih protein berbanding ibu yang tidak menyusukan bayi. Ambil protein untuk: mengekalkan kesihatan ibu untuk penghasilan susu ibu, pertumbuhan dan perkembangan optimum bayi kerana protein adalah antara komponen penting di dalam susu ibu.
  • Orang yang jaga berat badan. Seseorang yang mengalami kadar metabolisme tinggi membakar lebih banyak kalori berbanding dengan sesorang dengan kadar metabolisme yang rendah. Ambil lebih banyak protein untuk: meningkatkan rasa kenyang yang lebih lama, membantu mengawal pengambilan kalori2 untuk pengambilan makanan seterusnya, mengekalkan jisim otot kerana lebih banyak otot anda, lebih tinggi kadar metabolisme anda.

Sumber protin terbaik pilihan kak yana selama 6 tahun ni tentulah ESP. Lengkap dengan 9 asid amino perlu yang tak boleh dihasilkan oleh badan. Yang bestnya, ianya non gmo soy.

Untuk April ini, bagi yang beli 5 bekas ESP akan dapat vocher RM50 tau. So jimat la pembelian vitamin untuk seterusnya.

Bagaimana nak dapatkan DAPATKAN ESP?

Boleh Whats app ‘ Nak ESP  ‘ ke no 011-11548031 (klik link ini untuk lebih pantas http://aziyanashaklee.wasap.my)

Kak Yana akan guide cara makan ESP dengan betul untuk kesan yang lebih best,

Untuk COD :

Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Kampung Padang, Taman Impian

Setiap pembelian dengan Kak Yana layak menerima
  • Konsultasi Percuma Secara Berterusan
  • Jadual pengambilan vitamin yang berkesan
  • Tips Kecantikan dan Kesihatan Exclusive

BERMINAT NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE BERSAMA KAMI DENGAN MODAL RENDAH? KLIK LINK INI

 

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge