5 Perkara Menakutkan Yang Terjadi Apabila Tidak Memakai Krim SPF

Baru ni kawan kak yana post satu video kat FB, tunjuk bagaimana sinar UV memandang kulit kita. Ibarat dari kacamata sinar uv tu bagaimana ia nampak kulit kita bila tak pakai krim spf dan bila pakai. Perggghhh mengerikan weih. Luaran nampak mcam cantik je, macam comel je tapi rupanya bila tengok dari kacamata sianr uv udah ghupe macam hantu. Ngeri sangat. Tengok SINI kalau nak tahu.Lepas tu kan tobat kak yana tak lupa dah nak pakai krim spf bila keluar rumah. Uolls kalau nak tahu 5 benda menakutkan berlaku kalau tak pakai krim spf ni, baca sampai habis.

Miss pakai krim SPF ni memang boleh menyebabkan beberapa perkara yang tak best untuk dikenang apatah lagi untuk dilihat. So better uolls tahu sebelum jadi kan? Jadi setidak-tidaknya memang kita taknak miss dah pakai sebagaimana lepas kak yana tengok video tu. Kalau boleh memang sampai ke tangan ni ha nak sapu.

Sebelum kak yana cerita 5 benda ni, yang 1st sekali dan yang paling takut dari semua 5 tu adalah kanser kulit. Hat ni dermatology pun takut weih. Sinar uv tu memang meroskkan kulit kita kalau expose hari-hari tanpa protection. Pakai krim spf ni boleh mengurangkan risiko melanoma iaitu salah satu bentuk kanser kulit yang paling berbahaya. In fact, uolls yang duduk dalam office tapi duk tepi tingkap pun memang akan dapat juga kesannya. So kerja dalam office, tapi kerja tepi tingkap memang kena pakai juga. Apa lagi kalau kerja luar, pergi site, fuhhhh. Tahap wajib beb.

No 1: Timbul Sunspot. 

Sunspot ni kalau bahasa kita macam jeragat. Dari jeragat akan jadi jeragat kronik atau hiperpigmentation. Hiperpigmentation ini memang boleh buat kulit kita menua dengan pantas. Nak rawat kalau dah kena memang susah. Jadi kena lindung siap-siap dengan krim SPF

Radiasi dari sinar UV memang merosakkan DNA dengan segera tapi walaupun lepas tu kita duduk di tempat yang tiada panahan sinaran UV secara direct, melanosit masih menyebabkan kerosakan.

No 2: Telangiectasias

Ape kebenda tu? Nak sebut pun tergeliat lidah aih. Ianya merujuk kepada saluran darah yang rosak. Sinar UV pun boleh rosakkan salur darah uolls. Memang menakutkan

No 3: Meningkatkan kedutan kulit 

Kalau kita tak pakai krim SPF, sinar UV ni akan merosakkan kolagen dan tisu penghubung kulit anda dan ini akan mengakibatkan kehilangan keanjalan dan peningkatan kedut.

Kita mesti fikir macam ok je kalau skip sekali  “alah takpelah tak pakai sekali ni je, esok lusa pakai”

Tapi sebenarnya sangat tak ok.

Pada tahun 2014, para penyelidik menunjukkan bahawa satu jenis sinaran UV tertentu yang kita semua terdedah setiap hari boleh menjadi sangat berbahaya kepada sel-sel kulit. Dalam kajian tu, pengkaji sengaja exposed kan kulit pada sinar UVA1, level UV yang paling rendah. Keesokan harinya, mereka mengambil sampel kecil kulit untuk menganalisisnya. Mereka kemudian mengulangi proses itu tiga kali lagi pada setiap peserta.

Nak tahu resultnya macam mana?

Selepas hanya dua pendedahan, sinaran UVA1 menyebabkan sel-sel kulit menghasilkan molekul yang memecah kolagen-iaitu protein kulit yang memelihara kulit kita supaya licin, dan muda. Haaa tu dia.. Dua kali je uolls.. kita ni dah berapa lama takde protection? Tak tahu lah dah berapa banyak kolagen kulit kita ni pecah.

No 4: Potensi parut lambat hilang. 

Pesakit yang menderita gangguan fotosensitif seperti lupus, sinar UV langsung boleh memburukkan lagi penyakit mereka dan dalam beberapa kes menyebabkan parut

NO 5: Sunburn yang memeritkan 

Sunburn adaalah luka terbakar yang menyebabkan rasa pedih, panas, merah dan gatal pada kulit. Kalau teruk, ia boleh jadi lepuh yang menyakitkan. Jadi pakai krim spf 20 minit sebelum pendedahan kepada sinar UV yang berterusan.

KRIM UV YANG PALING BAGUS

Sekarang kak yana guna krim UV dari YOUTH. Apa specialnya krim UV ni ?

Kelebihan AGE DEFENSE MOISTERIZER SPF50

  • 100% vege – bahan dari botanical extract
  • Melindungi dengan spektrum luas
  • Baiki kerosakan sel akibat sinar UV kerana extract anggur muscodine boleh repair sel di peringkat DNA tau
  • Ada patent so kualiti memang tip top
  • Mengandungi vitamin untuk suburkan kulit
  • Buat kulit lebih muda – elak kedutan
  • Elakkan pori jadi besar

Memang setiap kali sebelum keluar rumah, kak yana akan pakai ni. Serius takut woo bila tahu fakta-fakta ni. Sebelum ni memang kita mabik mudah je kan. Tambah-tambah dah menua ni, memang banyak la yang nak kena jaga.

Kak yana bukan pakai krim spf je dari skincare YOUTH ni, tapi 1 set. So selain krim spf sebagai mositerizer, ada lagi 5 penjagaan yang lain dalam rangkaian YOUTH ni . Overall besat sanagt yang penting sebab 100% vege so memang dijamin kita tak tepek yang bukan-bukan kat kulit kita ni. Penting sebab apa yang kita tepek dalam 26 saat je uolls akan meresap dalam salur darah dan sel kita.

Uolls patut cuba skincare ni. Kalau nak order, boleh contact kak yana ya. Sebab kak yana pakai, jadi kak yana tahu macam mana nak consult uolls dengan skincare ni

Boleh Whats app ‘ Nak youth  ‘ ke no 011-11548031 (klik link ini untuk lebih pantas http://aziyanashaklee.wasap.my)

Kak Yana akan guide cara detox dengan Shaklee dan cara guna YOUTH untuk kulit yang lebih glowing

Untuk COD :

Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Kampung Padang, Taman Impian

Setiap pembelian dengan Kak Yana layak menerima
  • Konsultasi Percuma Secara Berterusan
  • Jadual pengambilan vitamin yang berkesan
  • Tips Kesihatan Exclusive

BERMINAT NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE BERSAMA KAMI DENGAN MODAL RENDAH? KLIK LINK INI

Similar Posts

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge