Cara Turunkan Gula Kencing Manis Elak Rosak Buah Pinggang

Gula memang pembunuh. Rasa manis tapi kesannya pada kesihatan pahit untuk ditelan. Gula tinggi dalam darah punca diabetes, penyebab kematian yang paling umum. Gula yang tak terkawal bagi pesakit kencing manis boleh rosakkan buah pinggang. Terpaksa jalani dialisis pula. Macam mana nak kawal gula dan turunkan bacaan gula dalam darah?

Risiko bagi pesakit Kencing Manis jika gula tidak turun-turun

  • Mata buta
  • Buah pinggang rosak
  • Paru-paru berair
  • Strok
  • Potong kaki sebab luka yang lambat baik
  • Kalau lelaki, boleh menyebabkan mati pucuk. Uishhh.

Cegah sebelum berlaku.

Kali ni Kak Yana nak bawa perkongsian dari pesakit Kencing manis sendiri. Bagaimana beliau mengawal kandungan gula dalam darah agar stabil.

Jom ikuti kisah ni….

Ini Maksu saya. Adik bongsu mak. Mak kata family mak memang ada kencing manis. Penyakit keturunan. Bila kena kencing manis confirm lah sangkut buah pinggang kan. Seram tahu tak. Hahaha.. kena prevent dari sekarang ni.


Bulan lepas melawat Cu, bila nak balik tu Cu kata nak beli Vivix. Untuk buah pinggang. 26/9/2016 hantar Vivix ke rumah Cu. Lepas explain semua terus gerak pegi kerja sebab dah lambat. 2 minggu lepas tu Whatsapp Cu balik nak followup OK ke tak makan Vivix tapi 25/10 baru Cu reply. Hahaha..

BACAAN GULA TURUN DARI 20 KE 10

Alhamdulillah terkejut dan bersyukurnya kencing manis Cu turun dari 20 kepada 10. Belum lagi tahap normal but its going there. Syukuuurrr sangat. Itu selepas sebotol Vivix. Bila sendiri dah rasa bagusnya Vivix ni, mesti akan repeat nak Vivix lagi. And yes, Cu repeat her second Vivix! Bila hantar Vivix kat Cu 27/10/2016, Cu pun nampak lebih sihat, muka lebih ceria. Cu kata badan pun rasa sedap sihat. Siap boleh kejar-kejar dengan angsa.

Sejak kebelakangan ni Cu ada masalah untuk bertutur dengan baik. Cu tak sihat and tend to lost her vocabulary at times. Tapi bila jumpa Cu hari tu dah lancar sikit. Lebih baik dari sebelum ni. Sebelum ni baca dan promote Vivix membantu meningkatkan fungsi otak. Tapi sekarang dah nampak sendiri dan semakin yakin dengan Vivix. Dengan izin Allah, what Vivix did worth the price!

Is it my eyes playing trick or she does look younger?🤔

BAGAIMANA VIVIX BANTU TURUNKAN GULA DALAM DARAH?

Vivix adalah sebatian poliphenols dan Resveratrol yang merupakan antioksidan yang tinggi. Vivix membantu mengurangkan sindrom resistan insulin.  Kerintangan insulin ni berlaku bila glukosa tak boleh masuk dalam sel untuk bagi tenaga pada sel. So bila tak boleh masuk, dia berkumpul la dalam darah. 

Resveratrol dalam Vivix membantu mencegah sindrom metabolik disebabkan oleh kerosakan DNA (gen) sekaligus mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular dan kencing manis menjadi semakin kronik.

GULA putih boleh jadi punca kepada pembentukan protin AGE dalam badan.

AGE = advanced glycation end products

Protin AGE ni boleh mengakibatkan sel tubuh mati, atherosclerotic dan risiko diabetes. Salah satu KEY INGREDIENT VIVIX membantu memperlahankan pembentukan protin AGE.

Masih amalkan GULA putih? Anda salah seorang yang memerlukan VIVIX 🙂

Testimoni Gula Dalam Darah Turun

Lebih baik cegah dari akhirnya terpaksa melakukan dialisis buah pinggang 3x seminggu dan risiko-risiko yang disebut.

Jadi bagaimana nak dapatkan vitamin Shaklee untuk bantu turunkan gula dalam darah cara selamat?

Nak buat pembelian, ada 2 cara

1. Boleh terus buat pembelian  di SINI 
2. Pembelian lebih jimat dengan menjadi ahli Shaklee. [cara daftar ahli shaklee dan dapat ahli percuma ] Hubungi Kak Yana untuk penjelasan lanjut mengenaiVitamin ini untuk membantu anda rasai kesihatan yang lebih baik. Untuk customer yang buat pembelian dengan Kak Yana, dapatkan FREE CONSULTATION mengenai cara pemakanan yang betul. InsyaaAllah bantu sebaik mungkin untuk customer dapat manfaat kesihatan secara optimum.

Shaklee Health Advisor
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 011-11548031
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
Setiap pembelian dengan Kak Yana layak menerima
  • Konsultasi Percuma Secara Berterusan
  • Jadual pengambilan vitamin yang berkesan
  • Tips Kesihatan Exclusive

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge