Slip Disc Cara Rawat Berkesan Tanpa Pembedahan

Slip Disc Cara Rawat Berkesan Tanpa Pembedahan

Orang sakit slip disc ni nak duduk susah, nak bangun susah. Rasa sakit pada tulang dan rasa kebas-kebas. Kenapa mereka yang hadapi masalah slip disc rasa macam ni? ahaya ke slip disc ni jika dibiarkan? Secara ringkas, slip disc adalah keadaan di mana tulang berganjak dari kedudukan sebenar. Tulang yang bergnajak ni akan menyentuh saraf…

Cara Nak Badan Bertenaga Dan Tak Mudah Lesu
| | | |

Cara Nak Badan Bertenaga Dan Tak Mudah Lesu

Siapa yang selalu rasa badan tak bertenaga? Ibu-ibu¬†biasanya akan hadapi situasi badan cepat penat ni terutama yang bekerja. Tapi suami-suami pun ada juga yang hadapi situasi ini. Jadi ramai yang mencari supplement tambahan untuk tambahkan tenaga. Sebab, bila badan penat kerja jadi tertangguh. Lepas tu kita stress. So, bagaimana nak bagi badan berenaga dan tak…

Rawatan Bagi Eczema Agar Kulit Kembali Cantik
| | |

Rawatan Bagi Eczema Agar Kulit Kembali Cantik

Sekarang ni ramai yang ada masalah Eczema. Eczema di tangan, di kaki, dan ada juga di seluruh badan. Seksa bila ada eczema ni. Kena jaga makan sebab orang yang ada masalah eczema, pantang salah makan eczema akan jadi lebih teruk. Kesian bila bayi atau kanak-kanak yang alaminya. Bila eczema,¬†kulit jadi kering, gatal, merah dan merekah,…

Hypertiriod Makin Pulih, Apa Caranya?
| | | | | | |

Hypertiriod Makin Pulih, Apa Caranya?

Berdebar-debar, badan mengigil, gelisah, berpeluh-peluh, jantung berdegup kencang, hilang berat badan, tidak fokus, haid yang tak teratur adalah antara simptom-simptom seseorang mengalami Hypertiriod. Ada dua penyakit yang berkaitan ketidak seimbangan hormon tiriod iaitu hypotiriod dan hypertiriod. Dalam entry ni kak yana nak kongsi mengenai hypertiriod. Boleh ke hypertiriod dirawat dan kembali pulih? Macam mana cara…

Cara Hilangkan Gout Tanpa Kena Cucuk Ubat Mahal
| | | | |

Cara Hilangkan Gout Tanpa Kena Cucuk Ubat Mahal

Siapa yang selalu kena gout? Orang lelaki yang berumur 40an. Kenapa ya? Mula-mula kak yana curious lah juga kenapa orang lelaki yang banyak kena gout. Rupa-rupanya orang perempuan jarang yang kena gout ni sebab hormon estrogen yang dikeluarkan masa haid mengurangkan asid urik dalam badan. Boleh sembuh ke gout? Macam mana nak hilangkan gout tanpa…

Rawat Sakit Lutut Warga Emas Tanpa Injection
| |

Rawat Sakit Lutut Warga Emas Tanpa Injection

” Mak sakit lutut sangat ni, tak boleh dah nak berjalan sana sini ” Ya, kak yana pernah tengok warga emas yang sakit lutut kronik. Seksa betul melihatnya nak bangun dan nak duduk. Lutut rasa ketat dan tentunya sakit la semasa bergerak. Nak bangun duduk dalam solat pun memang sukar. Kebanyakannya solat secara duduk di…