8 Sebab SHAKLEE Supplement Terbaik di Malaysia

Shaklee Supplement Terbaik Malaysia | Di Malaysia ada banyak jualan vitamin dan supplement. Kalau kita pergi farmasi atau kedai drugstore seperti Guardian atau Watson, kita boleh jumpa banyak supplement dan vitamin. Tapi tahukah anda ada satu brand supplement yang sangat popular dan dalam kategori terbaik di Malaysia iaitu Shaklee. Dalam entry ni, saya nak kongsi 8 sebab kenapa supplement Shaklee terbaik di Malaysia yang sangat berbeza dengan supplement di drugstore.

Apakah Shaklee?

Shaklee adalah syarikat pengeluar vitamin semulajadi yang sudah bertapak di Malaysia sejak tahun 1956 dan kekal hingga ke hari ini. Selain dari julaan supplement, Shaklee juga menawarkan rangkaian produk skincare dan penjagaan rumah. Setiap produk Shaklee yang dihasilkan adalah dari bahan semulajadi yang asli

  • Bebas daripada bahan tiruan dan bahan kimia yang berbahaya
  • Mematuhi standard keselamatan tertinggi.
  • Lembut pada persekitaran
  • Setiap satu daripada produk Shaklee adalah bebas gluten
  • Tidak pernah melakukan ujian ke atas haiwan dan bebas dari penganiayaan.

Tagline Shaklee adalah SELAMAT | TERBUKTI | BERKESAN

8 Sebab Shaklee Supplement Terbaik Di Malaysia

Saya telah mengambil supplement Shaklee ni sejak tahun 2012. Rupanya keluarga mertua saya juga pengguna product Shaklee sejak suami saya kecil lagi. Produk pertama yang saya ambil waktu itu adalah ESP. Bulan demi bulan, saya tambah produk sehingga lah sekarang saya guna semua produk Shaklee dari supplement, pakai skincare Shaklee dan guna sabun basuh Shaklee juga.

Produk yang selamat datangnya dari bahan – bahan yang berkualiti. Standard di Shaklee tiada tandingan sebab ianya merupakan priority dalam penghasilan produk. Standard ketulenan Shaklee adalah antara yang paling ketat dalam industri nutrisi dan pemakanan berkhasiat.

Berikut adalah kelebihan produk Shaklee yang tidak dijamin oleh mana-mana supplement yang anda beli di drugstore.

#1: Saringan lebih dari 350 bahan tercemar, racun serangga dan bahan asing untuk setiap bahan botani baru

  • Shaklee turut menyaring bahan logam berat, sisa pelarut, kehadiran radiasi dan pencemaran mikrob
  • Semua produknya tidak mempunyai parabens, triklosan, phthalates, natrium lauril sulfat (SLS), natrium lauryl eter sulfat (SLES), 1,4 dioksana, atau propilena glikol.

#2: Lebih dari 250 ujian racun serangga dibuat , melebihi dari apa yang ditetapkan oleh United State Pharmacopeia (USP)

#3: Lebih 100,000 ujian kualiti dilakukan setiap tahun untuk pastikan produk selamat digunakan

#4: Tiada tambahan pengawet, pemanis atau perisa tiruan. Semuanya diekstrak dari tumbuhan botani untuk dapatkan warna dan perasa.

sebab shaklee supplement terbaik

#5: Bebas gluten

  • pilihan tepat untuk mereka yang sensitif dan alah pada gluten
  • kesannya, usus dan penghadaman akan jadi lebih sihat

#6: Non GMO

  • disahkan melalui Program Pengekalan Identiti (Identity Preserved Program -IPP)
  • kekal non gmo dari peringkat biji benih hingga proses pengilangan

#7: Terbiodegradasi

  • berpegang pada prinsip handal, selamat dan mesra alam
  • produk Get Clean Home adalah terbiodegradasi yang tidak mengandungi Fosfat, Nitrat atau Borat

#8 Tidak melakukan ujian terhadap haiwan

sebab shaklee supplement terbaik

Vitamin Pertama Dunia

Ramai yang belum tahu, vitamin pertama dunia dicipta oleh founder Shaklee iaitu Dr Forest C. Shaklee pada tahun 1915. Ianya dinamakan Vitalize Mineral yang kemudiannya menjadi pencetus kepada nama vitamin itu sendiri. Gabungan Vita dari Vitalize dan Min dari Mineral maka terhasil lah yang disebut VITAMIN. Wow dah lebih 100 tahun kan usianya. Maknanya memang dipercayai dan kukuh di pasaran.

Vitalize MIneral kini dikenali sebagai multivitamin Vitalea yang mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral. Kelebihan Vitalea adalah

  • Pelengkap nutrisi harian
  • Meningkatkan kesihatan organ
  • Meningkatkan sistem imun badan
  • Meningkatkan kesihatan sistem kesuburan
  • Membekalkan zat besi dan menaikkan HB darah
  • Menggalakan pertumbuhan rambut dan kuku yang sihat
  • Meningkatkan tenaga segera
vitalea multivitamin terbaik shaklee

Kajian Land Mark Study

Kajian Land Mark study adalah bukti supplemen Shaklee terbaik. Dalam kajian ini, ia diketuai oleh penyelidik pemakanan yang terkenal, Dr. Gladys Block bersama University of California, Berkeley, dan ia juga merupakan salah satu kajian terbesar pengguna jangka panjang pelbagai supplemen.

Melalui Kajian Land Mark Study ni menunjukkan bahawa mereka yang mengambil makanan tambahan Shaklee mempunyai lebih banyak biomarker yang lebih sihat untuk jantung, otak, dan kesihatan kognitif berbanding dengan pengguna yang tidak mengambil suplemen atau pengambil suplemen bukan produk Shaklee. Boleh buat bacaan lanjut mengenai kajian ini di SINI atau boleh juga tonton video ini

Kajian Telomere

Selain daripada Kajian Landmark Study yang membuktikan populasi pengguna Shaklee jauh lebih sihat berbanding populasi yang mengambil supplement brand lain dan yang tidak mengambil apa-apa supplement, satu lagi kajian penting melibatkan populasi pengguna Shaklee adalah Kajian Telomere.

Kajian ini dijalankan oleh Dr. Elizabeth Blackburn iaitu Pemenang Hadiah Nobel dalam Perubatan yang sekarang ini telah menjadi Ahli Lembaga Penasihat Saintifik Shaklee. Kajian menunjukkan makanan tambahan Shaklee untuk jangka panjang menyebabkan penurunan kadar kependekan telomere sebanyak 40% di kalangan umur orang dewasa berbanding dengan kumpulan kawalan yang sihat.

Anda boleh dapatkan buku Telomere Effect ni di pasaran. Buku ni menerangkan tentang bagaimana kita menua di peringkat selular dan bagaiman nak buat supaya kita boleh kekalkan kesihatan kromosom untuk elak penyakit

Dalam kajian klinikal awal, pengguna Shaklee yang mengambil Vivix dan makanan tambahan Shaklee yang lain mempunyai kadar pengurangan telomere 40% di seluruh julat usia dewasa, berbanding kumpulan kawalan yang sihat.

Bukan ini sahaja tau, Shaklee juga memenangi Gold Award dalam Anugerah Trusted Brand, Boleh baca lanjut di entry kawan saya ni Supplement Terbaik

Produk Vitamin Shaklee

Berikut adalah beberapa set vitamin yang popular, berkesan dan tentunya menjadi pilihan ramai rakyat Malaysia bertahun -tahun

Saya dah senaraikan sebab yang sangat kukuh kenapa anda perlu pilih Shaklee sebagai pilihan supplement harian. Change your brand will change you life.

Nak dapatkan produk Shaklee?

Boleh hubungi saya AZIYANA  012-9576172 (whatsapp) atau klik di link

https://wasap.my/60129576172/nakshaklee

PENGEDAR DIPERLUKAN SEGERA !!!

Peluang bisnes untuk jana income tambahan. Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri

Hubungi saya AZIYANA  012-9576172 (whatsapp)  jika berminat menjadi pengedar di kawasan anda, kehadiran anda amat dialu – alukan!

Pengedar Sah Shaklee : Nurul Aziyana (Shaklee ID 886587)

012-9576172 (whatsapp) http://jombizz.wasap.my

Similar Posts

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge