|

Kurus Sebelum Raya dengan Set Kurus Shaklee

Tak lama lagi nak puasa lepas tu raya. Ramai yang ambil peluang untuk kurus sebelum raya. Tapi apa caranya? Kalau ambil Set Kurus Shaklee untuk bakar lemak dan turun berat badan, berkesan ke? Boleh ke Set Kurus Shaklee ni bantu orang yang nak kurus sebelum raya ? Entry ini khas untuk anda yang memang betul-betul nak turun berat, semoga boleh dijadikan inspirasi untuk anda juga bertindak.

Kenapa Kena Kurus?

Menurut laporan Tinjauan Kebangsaan Kesihatan dan Morbiditi 2019, 50.1% populasi dewasa di Malaysia dilaporkan mengalami berat badan berlebihan iaitu 30.4% atau obes (19.7%). Trend obesiti ni menggerunkan.

Apa kesan kegemukan atau obesiti?

Selain daripada penampilan yang tidak menarik, kegemukan atau obesiti adalah pembuka kepada banyak penyakit kronik seperti

  • Diabetes
  • Tekanan Darah TInggi
  • Serangan Jantung
  • Strok
  • Sleep Apnea
  • Asma
  • Kanser
  • Kolestrol tinggi
  • Fatty liver

Itu sebab utama kena kurus, nak elak penyakit kronik. Selain itu, kegemukan akan membataskan pergerakan. Pernafasan akan rasa mudah semput dan mengah bila berjalan. Jadi anda kena kurus supaya pergerakan lebih pantas. Faktor mudah nak beribadat juga menjadi sebab untuk anda kena kurus. Kegemukan boleh menyebabkan mudah sakit lutut. Bila sakit lutut, nak solat juga sukar. Terpaksa menggunakan kerusi.

Konsep Kurus Tanpa Lapar

Ada orang nak kurus tapi tak mampu nak disiplin, asyik rasa lapar, tak mampu nak tahan dari makan, craving terhadap makanan tinggi. Akibatnya program kurus bertahan sekejap cuma. Tak mampu nak konsisten dengan program diet yang menyeksakan. Bulan Ramadhan nanti adalah waktu terbaik untuk melatih perut kosong jadi boleh kurangkan craving. Nak elakkan rasa menggigil ketika berpuasa boleh amalkan SET PUASA SHAKLEE

Dengan set ini, anda boleh buat program kurus tanpa terseksa tahan lapar malah sebaliknya akan rasa kenyang yang lama. Kelebihannya adalah

  • Detok dan buang lemak dalam badan dengan serentak
  • Badan tidak lesu malah lebih bertenaga
  • Elak kesan kurus yo-yo
  • Buang lemak tanpa buang otot jadi boleh elak kesan geleber dan kedut
  • Craving terhadap makanan berkurangan boleh elak makan merapu
  • Boleh dijadikan meal replacement dan tidak perlu risau tentang kekurangan nutrisi

Boleh baca juga >> Set Kurus Shaklee Pilihan Pengguna Intermittent Fasting

3 Konsep Set Kurus Shaklee

3 konsep utama yang ditekankan dalam Set Kurus Shaklee yang menyebabkan ianya sangat berkesan adalah

  • Bakar dan singkirkan lemak
  • Buang atau detox
  • Bina otot

Bakar dan Singkirkan Lemak

Dalam proses ini, lemak dipecahkan kepada saiz yang lebih kecil supaya senang disingkirkan. Produk yang terlibat dalam proses ini adalah Lecithin. Selain itu, pembakaran lemak termendap atau lemak degil seperti lemak bawah kulit, lemak di saluran darah dan lemak yang membaluti organ pula dilakukan oleh Omega Guard.

Produk Omega guard juga bantu dalam mengawal hormon leptin iaitu hormon yang berperanan untuk kawal selera makan dan meningkatkan metabolisme badan. Pengambilan Omega guard yang disertai dengan senaman membantu untuk pembakaran lemak lebih pantas.

Buang atau Detox

Bila nak kurus, detox adalah proses yang sangat penting. Kenapa? Sebab detox bantu untuk singkirkan toksin yang berlebihan dalam badan. Hasilnya, penurunan berat badan akan jadi lebih mudah.

Dalam proses ini juga, detox berlaku di usus iaitu penyingkiran najis lebih mudah, mengatasi masalah sembelit dan usus kotor. Jadi sistem penghadaman akan jadi lebih lancar, perut lebih kempis dan badan rasa lebih ringan.

2 produk yang terlibat dalam proses ini ialah Herblax dan Alfalfa Complex

Bina Otot

Bila lemak terbuang, saiz badan akan jadi lebih kecil dan boleh buat badan sedikit menggeleber. Untuk mengelakkan kejadian ini berlaku, pemeliharaan otot semasa penurunan berat sangat penting. Elakkan proses diet yang turut mengorbankan otot sebab otot sangat penting untuk membakar kalori. Dalam proses ni, pengambilan protin sangat penting untuk mengekalkan jisim otot.

2 produk yang membantu untuk mengekalkan jisim otot dan elak menggeleber adalah ESP dan Cinch Shake

Testimoni Kurus dengan Set Kurus Shaklee

Jom saya kongsi kisah mereka yang berjaya pecah lemak dan berjaya kurus dengan Set Kurus Shaklee. Semoga jadi inspirasi dan motivasi bagi mereka di luar sana yang nak kurus.

10 TAHUN SIMPAN LEMAK AKHIRNYA BERJAYA TURUN BERAT DAN BADAN LEBIH SIHAT, CERGAS DAN BERTENAGA

Setiap wanita impikan berat badan yang ideal. Saya antara salah seorang daripadanya.

Prosesnya memang mengambil masa yang lama kalau kita tidak tahu cara yang betul. Dari lahirkan anak pertama, kedua, ketiga berat badan semakin mencanak naik.

Start anak ketiga baru sedar diri, tapi disebabkan tiada ilmu yg cukup, pelbagai diet dah cuba, buat senaman yg extreme sehingga lutut sakit. Hampir 7 tahun merana sakit lutut, terpaksa rujuk fisioterapi, itu pun masih tak sembuh..

Lahir anak keempat tahun 2021 cuba lagi misi untuk turunkan berat badan.Buat IF dan akhirnya diperkenalkan dengan Shaklee…Awalnya cuba ESP & Alfalfa untuk bantu penyusuan.. tetapi terkurus tanpa sengaja..

Dari berat 84kg sebelum bersalin, dalam tempoh 6 bulan berjaya menurunkan berat sehingga 68kg

Semasa Shaklee memperkenalkan Hello New Set, terus grab untuk maintainkan berat badan. Yang bestnya inch loss memang nampak ketara..Dari pakai baju saiz 2XL sekarang dah pakai baju siaz M. Masih berusaha untuk menurunkan berat badan ke tahap yg ideal..

Ternyata setiap product SHAKLEE yang saya consume utk berdiet memang mendatangkan kesan dan hasil.

Pengambilan ESP DAN CINCH setiap kali, semasa saya mulakan hari berpuasa IF, Dan berbuka IF, ia sangat membantu saya untuk kenyang lebih lama, dan dapat mengawal nafsu makan yang berlebihan.

Alhamdulillah sangat-sangat membantu memberi saya tenaga dan kecukupan protein untuk terus kenyang sampai lewat petang. LECITHIN dan OMEGA berfungsi memecahkan lemak dimana saya dapati proses pecah lemak di badan saya jauh lebih laju dan pantas berbanding jika tidak mengambilnya. HERB-LAX adalah yang paling saya suka sekali,kerana setiap kali pengambilannya, saya tak perlu tunggu lama, keesokan paginya terus keluar hasilnya,ini sangat-sangat terbukti, saya dapat membuang dgn sangat lancar,segala toksin dan makanan yg berlebihan semua saya akan “flush” setiap pagi.

Terima kasih Shaklee kerana banyak membantu saya dalam proses penurunan berat badan dan Alhamdulillah lutut saya semakin pulih..

Terima Kasih HELLO NEW YOU SHAKLEE SET

Terima Kasih Supermom Shaklee Story!

Perkongsian oleh : Mazila Hailan

Testimoni Set Kurus Shaklee Berkesan

Nak tengok lebih feedback lain dengan SET KURUS Shaklee ni bole klik di link INI ya

Hello New You – Set Kurus Shaklee

Set Kurus Shaklee yang dikenali sebagai Hello New You mengandungi

  • Cinch Shake Chocolate
  • Lecithin
  • Omega Guard
  • Herblax

Dengan pembelian set ini (RM353) anda akan dapat

  • Percuma sebekas Cinch Shake (Jimat RM165)
  • Percuma Keahlian (jimat Rm35)
  • Percuma postage (jimat Rm10)
  • Pecuma Shaker (jimat Rm15)

Total penjimatan adalah sebanyak RM225. Sangat banyak kan? Jadi grab sekarang sebelum offer ni tamat. Bukan sahaja boleh kurus sebelum raya, tapi kulit juga cantik dan berseri. Silap hari bulan sedara mara pun tak kenal dah sebab lain benor penampilan lepas kurus. Ecewahhh. Jadi jangan lambat bertindak.

Bagaimana Nak Order Set Kurus Shaklee? 

Boleh hubungi saya AZIYANA  012-9576172 (whatsapp)  atau klik link di bawah

https://wasap.my/60129576172/hellowNewYou

PENGEDAR DIPERLUKAN SEGERA !!!

Peluang bisnes untuk jana income tambahan. Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri termasuk negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei.

Hubungi saya AZIYANA  012-9576172 (whatsapp)  jika berminat menjadi pengedar di kawasan anda, kehadiran anda amat dialu – alukan!

Pengedar Sah Shaklee : Nurul Aziyana (Shaklee ID 886587)

012-9576172 (whatsapp) http://jombizz.wasap.my

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge