|

9 Sebab Kenapa Komuniti Bisnes Shaklee Sangat Best

Komuniti bisnes yang best merupakan salah satu faktor utama untuk bantu seseorang berjaya dalam satu-satu bisnes. Komuniti bisnes yang baik boleh memberi impak untuk personal development kita. Analoginya kalau kita berkawan dengan penjual minyak wangi maka dengan kita pun wangi sekali.

12 tahun saya berkecimpung dalam bisnes Shaklee dan berada dalam komuniti Shaklee, ada 9 sebab yang saya boleh kongsi dengan pembaca kenapa komuniti bisnes Shaklee sangat best. Mungkin ada pembaca yang sedang mencari-cari peluang bisnes apa nak buat boleh consider untuk join bisnes Shaklee dan bersama dengan komuniti Shaklee

 

9 SEBAB KENAPA KOMUNITI BISNES SHAKLEE BEST

 

#1 : Banyak dapat bina networking dengan mudah

Dalam perniagaan, network is the key. Penting untuk bina network dengan sesiapa pun. Kalau sebelum berbisens, circle kita mungkin berkisar tentang jiran, rakan sepejabat sahaja tetapi dengan bisnes shaklee kita kenal ramai golongan dari pelabagai latar belakang tua dan muda. Customer pun datang dari seluruh negeri. Ada banyak pengalaman berurusan dengan mereka sedikit sebanyak boleh bantu kita upgrade skill communication kita.

#2: Masa banyak dihabiskan dengan perkara yang berfaedah 

Bila kita bz dengan aktivtii-aktiviti bisnes contohnya join kelas ilmu, menulis, membaca, contact prospek dan customer kita tak punya banyak masa untuk melayan perasaan bosan tak tahu nak buat apa, Masa kita terisi dengan penuh dan lebih produktif. Kita juga akan saling berkongsi bahan bacaan untuk tingkatkan kualiti diri. Ada banyak info-info best dari mentor tentang buku-buku yang bagus untuk dibaca.

#3: Mengutamakan Kepentingan Ilmu

Terjebak dalam bisnes shaklee ni membuatkan saya lebih banyak mencari ilmu-ilmu baru terutama dalam cabang kesihatan dan personal development. Background saya adalah engineering. Jadi bila masuk dalam cabang kesihatan of course ia merupakan sesuatu yang baru. Justeru banyak ilmu-ilmu baru diterokai samada melalui pembacaan ataupun join workshop. Saya jadi lebih banyak membaca. Dan dalam komuniti Shaklee, banyak pihak mengadakan kelas-kelas secara online dan offline untuk bantu pengedar-pengedar mantapkan pengetahuan mereka untuk diguna terutama untuk consult pengguna. Ada workshop yang penceramahnya di kalnagn saintis dan doktor, bukan calang-calang tau.

#4: Komuniti Yang Harmoni dalam Persaingan 

Walaupun kami berada dalam group yang berbeza, tapi persaingan adalah harmoni. Walaupun masing-masing menjalankan bisnes yang sama tapi masing-masing saling menyokong antara satu sama lain. Saling mendoakan kejayaan. Saling berkongsi ilmu. Pihak Shaklee sendiri banyak mengadakan kelas cross coahing. Maknanya leader berpangkat Master buat training untuk semua leader di malaysia tak mengira group.

#5: Seimbang antara ilmu dunia dan akhirat

Komuniti bisnes Shaklee ni best sebab sentiasa ingatkan keseimbangan antara dunia dan akhirat. Muamalat dalam berniaga dan saling sentiasa mengingatkan tentang keberkatan rezeki dan siapakah pemberi rezeki yang kadangkala kita terleka ketika mengejar sales.. terlupa kepada Allah yang memberikan rahmat dan rezekinya. Ada mentor yang selalu ingatkan untuk lebihkan amalan rohani , berbisnes jangan sampai keperluan keluarga terabai. Adat bila berniaga, kebergantungan pada Tuhan jadi lebih secara tak langsung akan bantu kita untuk tidak lalai.

#6: Perkongsian ilmu tanpa sempadan 

Dalam komuniti Shaklee, ada banyak pihak suka berkongsi ilmu. Setiap hari ada sesi ilmiah secara online di Zoom atau dalam group. Sideline, upline semuanya sangat teruja untuk berkongsi tips dan rahsia perniagaan. iada batasan dalam perkongsia ilmu.Bukan itu sahaja, bahan-bahan marketing, koleksi testimoni juga boleh dapat secara percuma dengan banyak. Kita tak perlu nak habiskan banyak masa untuk buat bahan marketing sendiri

#7: Kerjasama dalam laksanakan aktiviti 

Dalam bisnes shaklee, kita tak buat sorang-sorang. Kita ada team yang anjurkan banyak projek untuk dibuat bersama-sama dalam team. Contohnya Projek Blog Mega 1.0 yang melibatkan pengedar dari pelbagai group besar Shaklee di Malaysia, bergabung untuk dapatkan impak terbaik dalam bisnes Shaklee. Dalam group-group kecil contohnya, ada projek untuk posting di media sosial, saling support komen. Masing-masing kongsi idea untuk majukan lagi bisnes dan sama-sama buat.

#8: Circle Bisnes yang Sangat Positif

Jika ada yang down, akan ada yang akan memberi kata-kata semangat dan dorongan. Masing-masing mahukan sahbat perjuangan smaa-sama berjaya. Jika ada yang berjaya pula, ramai yang akan meraikan. Termasuklah dengan anjuran aktiviti-aktiviti seperti recognition, berkumpul ramai-ramai untuk recharge dan ambil semangat kawan-kawan.

#9: Reward Yang Banyak 

Dalam bisnes Shaklee, ada bnayk lapisan group upline. Setiap upline pula banyak anjurkan reward dari setiap aktiviti. Sepanjang berada dalam bisnes ni saya dapat banyak reward contoh Emas, Product, Tudung, Wangian, Tajaan Dinner daripada upline-upline yang bermura hati memberikan reward atas usaha keras dalam bisnes. Tidak lupa reward dari pihak Shaklee sendiri iaitu Trip Percuma ke luar negara. Saya sendiri telah pun melancong ke US, Japan, Italy, Spain, Thailand sepanjang 12 tahun bersama Shaklee. memang berbaloi sangat

Alhamdulillah syukur dengan segala nikmat yang banyak sepanjnag berada dalam bisnes Shaklee. Jadi saya nak ajak mereka yang di luar sana untuk sama-sama join keseronokan ni buat bisnes ni bersama-sama dengan saya

Boleh contact no di bawah

Hubungi saya AZIYANA  012-9576172 (whatsapp)  jika berminat menjadi pengedar di kawasan anda, kehadiran anda amat dialu – alukan!

Pengedar Sah Shaklee : Nurul Aziyana (Shaklee ID 886587)

012-9576172 (whatsapp) http://jombizz.wasap.my

 

 

Similar Posts

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge