| | | | |

Cara Nak Banyakkan Susu Badan Untuk Ibu Bekerja

Baru lepas melahirkan anak, perkara pertama yang akan dalam fikiran ibu-ibu adalah biasanya nak banyakkan susu badan. Nak menyusu anak hingga 2 tahun adalah impian kebanyakan ibu. Jadi susu badan yang banyak menjadi keutamaan. Untuk capai impian ini, ibu-ibu snaggup lakukan apa sahaja untuk banyakkan susu badan. Dari pemakanan, amalan doa sehingga lah urutan banyakkan susu semuanya dilakukan oleh seorang ibu. Sangat bertuah jika sekiranya memang sudah rezeki tidak ada masalah kekurangan susu badan.

Bagi Ibu bekerja pula, bekalan susu harus disediakan semasa dalam tempoh berpantang lagi. Jadi sudah tentu agak meresahkan jika bekalan susu tidak cukup. Bagaimana cara nak banyakkan susu badan? Dalam entry ini akan dikongsi untuk bantu ibu-ibu bekerja untuk buat stok susu badan yang mencukupi untuk bayi yang akan ditinggalkan semasa bekerja kelak.

TIPS PENTING IBU BEKERJA UNTUK MENYUSU BADAN SECARA EKSKLUSIF

#1. Buat jadual penyusuan – ibu perlu buat jadual pengepaman susu yang selari dengan jadual apabila naik kerja kelak. Stok susu perlu disediakan sebulan lebih awal sebelum naik bekerja. Tempoh ini juga ibu harus mula ajar anak untuk menggunakan susu botol.

#2. Sediakan peralatan penyusuan seperti pam susu, cooler beg, plastik simpan susu, botol susu sejak dari berpantang. Cari pam susu yang boleh buat double pumping yang elektrik untuk menjimatkan masa pengepaman. Dalam situasi tertentu anda boleh mengepam sambil melakukan kerja.

#3 Belajar cara handle susu perahan. Jika ingin memudahkan pengasuh atau penjaga bayi semasa anda tinggal untuk bekerja boleh cari peralatan khas untuk panaskan susu badan dengan lebih mudah.

#4. Ambil makanan tinggi nutrisi dan banyak minum air kosong untuk pastikan supply susu tidak terganggu dan merangsang pengashilan susu.  Berikut adalah nutrisi yang boleh diambil oleh ibu lepas bersalin yang membantu banyakkan susu badan.

Tips PALING PENTING untuk banyakkan susu badan adalah kerap kosongkan payudara. Bila lepas menyusukan anak, boleh terus mengepam supaya payudara betul-betul kosong. Ini penting supaya susu baru dapat dihasilkan dengan cepat. Semakin kerap mengosongkan payudara semakin mudah susu dihasilkan.

JANGAN ambil milkbooster hanya apabil susu drop sahaja tapi amalkan secara berterusan sepanjang proses penyusuan. Apa milkbooster terbaik dan berkesan untuk banyakkan susu badan? Saya kongsi apa yang saya dan ramai ibu-ibu amalkan sebagai milkbooster

set banyakkan susu badan

Baca juga >> Makanan Berpantang Cepat Baik Luka Luar dan Dalam 

ESP : Sumber protin yang lengkap dengan 9 jenis asid amino dna 5 jenis vitamin B membantu untuk memberi tenaga, bantu banyakkan dan pekatkan susu badan

Alfalfa Complex : Sumber fiber yang kaya dengan vitamin dan mineral, bantu untuk lancarkan darah nifas, memperbanyakkan susu badan dan membuang angin

Ostenutrix : pil kalsium, magnesium dan vitamin D untuk membantu ibu berpantang mencukupi keperluan kalsium apabila menyusu badan, ostenutrix juga sangat membantu melancarkan pengeluaran najis dan elak sembelit ketika pantang. Ostenutrix juga membantu melegakan sakit-sakit badan especially ibu menyusu.

FEEDBACK MILKBOOSTER 

cara banyakkan susu badan

cara tambah susu badan

 

cara tambah susu badan

PROMOSI HARGA RENDAH 

Special promo bagi pembaca blog ni, anda berpeluang untuk grab promosi harga rendah set milkbooster ini khas sehingga 31 Januari 2023.

Harga biasa Set Milkbooster RM 290 
Namun promosi kali ni anda dapat harga RM230 sahaja 

Harga ini termasuk :

  • 2 bekas ESP
  • 1 botol Alfalfa Complex
  • 1 botol Ostenutrix
  • Free keahlian
  • Free kos pengeposan

Untuk dapatkan SET MILKBOOSTER  ini, boleh hubungi kak yana di talian berikut 012-9576172 atau terus klik link http://www.wasap.my/60129576172/SetMilkbooster

COD: Kuantan, Indera Mahkota, Permatang Badak, Kampung Padang

Setiap pembelian dengan saya layak menerima
  • Konsultasi Percuma Secara Berterusan
  • Jadual penggunaan vitamin yang berkesan
  • Tips Kesihatan Exclusive

 

 

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge