| | | |

Cara Nak Kuatkan Sistem Imum Musim Covid

Pandemik yang kita harungi sekarang ni, entah bila akan berakhir. Priority kita sekarang ni adalah dalam KESIHATAN. Untuk lawan covid ni, yang paling penting adalah kuatkan sistem imun kita dan keluarga. Bagaimana nak kuatkan imun badan? Dalam entry ni saya akan share dengan anda cara nak lawan covid dan mengelakkan dari menjadi lebih teruk kesan covid, bermula dengan diri sendiri.

 

Tiada siapa yang nampak makhluk halus covid ni, jadi tiada siapa yang tahu pergerakan covid ni. Jika kita terkena jangkitan, kita akan mampu untuk pulih cepat sekiranya kita punya sistem imun yang kuat, Apa yang dimakasudkan dengan sistem imun?

Sistem imun adalah sistem pertahanan dan sistem kekebalan tubuh yang memerangi bendasing seperti virus, bakteria dan kuman yang masuk dalam tubuh yang boleh menjadi ancaman kepada badan kita. Salah satu sel yang terlibat dalam sistem pertahanan badan adalah sel darah putih. Apa yang berlaku kalau sistem imun kita lemah?

  1. Kesan penyembuhan jadi lambat
  2. Penyakit akan jadi lebih buruk
  3. Mengalami keradangan pada organ
  4. Berlaku gangguan pencernaan

Pastinya kita tak mau kan penyakit jadi lebih teruk dan menahan sakit lebih lama. Jadi bagaimana nak kuatkan sistem imun badan kita? Ada beberapa cara yang kita boleh usahakan. Sebelum tu perlu diingat yang punca sistem imun lemah antaranya adalah stress, kurang tidur, kurang aktif, dehidrasi dan kurangnya pengambilan nutrisi yang sihat dalam pemakanan harian.

TIPS UNTUK MENINGKATKAN SISTEM IMUN

Ada banyak cara untuk tingkatkan sistem imun badan,

  1. Bersukan – pergerakan akan membantu dalam mengawal stress sebab stress akan tingkatkan keradangan dalam badan. Stress dan keradangan akan meroskakan dna merendahkan sistem imun
  2. Kawal tidur – Kurang tidur akan beri kesan yang sama seperti stress. Sebab kurang tidur akan ganggu penghasilan sel darah putih yang normal
  3. Jaga pemakanan – Nutrisi yang betul akan membantu untuk penghasilan sel-sel kekebalan badan yang sihat. Bagi nak memenuhi keperluan nutrisi yang betul dan tepat, pengambil vitamin tambahan sangat penting. Elakkan pengambilan gula putih yang merendahkan sistem imun kita.

VITAMIN UNTUK TINGKATKAN SISTEM IMUN

    1. Vitamin C – Vitamin C membantu untuk meningkatkan aktiviti antimikroba dan memperbanyakkan sel imun. Vitamin C juga melindungi dari kerosakan akibat dari aktiviti menentang bendasing. Tonton di sini untuk lebih detail mengenai peranan vitamin c

2. Nutriferon – nutriferon dihasilkan dan dicipta oleh Dr Pakar Imun dari Jepun setelah melalui kajian selama 40 tahun. Nutriferon membantu untuk meningkatkan interferon badan

 

 SET IMUN SHAKLEE – VITAMIN C DAN NUTRIFERON (Vitamin c – 180 biji , Nutriferon 30 sacet)

 

FEEDBACK CONSUMER 

Berkesan ke vitamin-vitamin ni? Jom saya share feedback pengguna yang dha consume. Saya sendiri dah consume product shaklee sejak tahun 2012. Alhamdulillah memang sangat susah nak demam atau selsema batuk dan sebagainya.

BAGAIMANA NAK BUAT PEMBELIAN SET IMUN?

Untuk dapatkan SEMUA VITAMIN ini, boleh hubungi kak yana di talian berikut 012-9576172 atau terus klik link http://aziyanashaklee.wasap.my

COD: Kuantan, Indera Mahkota, Permatang Badak, Kampung Padang

Setiap pembelian dengan saya layak menerima
  • Konsultasi Percuma Secara Berterusan
  • Jadual penggunaan vitamin yang berkesan
  • Tips Kesihatan Exclusive

 

PENGEDAR DIPERLUKAN SEGERA !!!

Peluang bisnes untuk jana income tambahan. Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri termasuk negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei.

Hubungi saya AZIYANA  012-9576172 (whatsapp)  jika berminat menjadi pengedar di kawasan anda, kehadiran anda amat dialu – alukan!

Pengedar Sah Shaklee : Nurul Aziyana (Shaklee ID 886587)

012-9576172 (whatsapp) http://jombizz.wasap.my

ummi.anayiza@gmail.com (e-mail)

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge