| | | |

3 Tips Kawal Makan dan Kenyang Lama Musim PKP

Tempoh PKP ni banyak juga luahan ibu-ibu kat rumah yang dah mula risau dengan badan sendiri. Dah mula rasa berat, rasa lebih berisi. Nak naik penimbang pun takut. Mana taknya, masak untuk anak-anak pagi petang siang malam, dengan diri sendiri pun turut makan. Nak tunggu habis tempoh PKP, takkan nak bertambah kilogram. Ke laut lagi la impian nak kurus.

JANGAN RISAU.

Kak yana nak kasi tips kawal makan dan kenyang dalam tempoh lama. Ada makanan pun kita masih rasa kenyang. haa ini kak yana dah buat eksperimen sendiri dah pun. Memang menjadi.

So ibu-ibu, ayah-ayah yang masih dalam fasa diet tapi tak tahan godaan makanan,insyaaAllah boleh dibantu.

TIPS KENYANG LAMA

Kita mula dengan tips no 1 iaitu pilih makanan yang index glisemik rendah. Kenapa? Sebab makanan yang dalam kategori ni menyebabkan paras gula dalam darah meningkat secara perlahan-lahan. Jika ambil makanan tinggi index glisemik, ianaya akan mempengaruhi craving, teringin makanan manis dan akan rasa cepat lapar. Yang dikategorikan rednah index glisemik adalah di bawah bacaan 55.

Tips No 2, sebelum sampai tempoh makan berat kita ambil dulu buah. Buah yang banyak air macam tembikai, pear, epal. Buah ni juga kategori rendah index glisemik. Percaya lah, bila tiba waktu nak makan lunch contohnya kita rasa kenyang. Dan kalau nak makan pun, kita tend to amik portion yang sedikit. So pastikan ada bekalan buah di rumah.

tips kenyang

Tips No 3, yang ni paling senang free pf charge tapi ramai yang payah nak buat. Minum air kosong antara tempoh makan berat. Contoh antara breakfast dan lunch, minum segelas air putih setiap jam antara 2 tempoh makan tu. Tak kisah la air suam ke air suhu bilik ke, nak letak hirisan lemon ke janji minum. InsyaaAllah akan hadkan kita untuk makan.

So, mudah je kan tips ni. Semua orang pun boleh cuba buat terutama those yang memang aim nak kawal berat badan. Ya semua ni memerlukan disiplin tinggi. Nak turun beat kena komited, nak naik berat senang je.

Cuma….

Nak tak kalau ada short cut, yang mana buat tips no 1 tu pun dah cukup buat kenyang sampai malam. Terutama bagi mereka yang puasa. Yelah kalau puasa tak boleh minum air, mana boleh nak makan buah semua tu kan. So masa sahur ambil makanan yang rendah index glisemik je, setel

Kak yana dah buat experiment. Kak yana amik Cinch Shake campur dengan ESP. Minum waktu pagi, amazingly tengah hari masih kenyang. So kak yana lewatkan makan lunch, kiranya dah boleh skip dinner dengan makan berat dan gantikan dengan snacking macam makan salad atau buah. So bayangkan kalau boleh buat ni sepanjang tempoh PKP, fuhhh berapa banyak kilgoram yang boleh jimat. Eceh.

So apa itu Cinch Shake?

cinch shake cepat kenyang

Cinch Shake ni ada 3 perisa

  • Vanilla
  • Chocolate
  • Caffe Latte

Kak yana minum yang perisa vanila since ESP pun vanilla, so rasa dia lebih creamy. Memang kenyang sangat bila ambil masa breakfast. Sebab tu sangat sesuai bila diambil semasa sahur. Yang specialnya, ia bukan sahaja mengenyangkan tapi juga memberi tenaga yang berpanjangan. So kalau puasa, takde la melepek je. Maish cergas seperti biasa. Syiok bukan?

Yang bestnya lagi, cinch shake ni kategori minuman rendah index glisemik. So memang terbukti lah tahan kenyang yang lama. Kelebihan yang lain, cinch shake ni turut mengandungi

  • Potassium
  • Protien
  • Vitamin C
  • Kalsium
  • Vitamin serta mineral yang lain

Minum Cinch Shake juga boleh keep muscle kita dari lost especially yang berdiet. Bila muscle dibina, senang nak buang lemak yang kita taknak dalam badan maka lagi senang la nak loose inchi.

index glisemik cinch shake

protin shake kurus

PROMOTION APRIL 2020

Alhamdulillah bagi mereka yang nak dapatkan Cinch Shake ni bulan ni ada promosi less 10% jika buat pembelian twinpack. Dan setiap pembelian mana-mana 2 set twinpack, dapat FREE GIFT bag yang comel.

harga cinch shake shaklee

BAGAIMANA NAK DAPATKAN CINCH SHAKE HARGA PROMOSI?

Untuk dapatkan CINCH SHAKE ini, boleh hubungi kak yana di talian berikut 012-9576172 atau terus klik link http://aziyanashaklee.wasap.my

Mana nak dapat FREE MEMBERSHIP? Contact kak yana ya. 

COD: Kuantan, Indera Mahkota, Permatang Badak, Kampung Padang

Setiap pembelian dengan saya layak menerima
  • Konsultasi Percuma Secara Berterusan
  • Jadual penggunaan vitamin yang berkesan
  • Tips Kesihatan Exclusive

 

PENGEDAR DIPERLUKAN SEGERA !!!

Peluang bisnes untuk jana income tambahan. Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri termasuk negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei.

Hubungi saya AZIYANA  012-9576172 (whatsapp)  jika berminat menjadi pengedar di kawasan anda, kehadiran anda amat dialu – alukan!

Pengedar Sah Shaklee : Nurul Aziyana (Shaklee ID 886587)

012-9576172 (whatsapp) http://jombizz.wasap.my

ummi.anayiza@gmail.com (e-mail)

Similar Posts

17 Comments

  1. kita memang ambik buah sebelah pagi and ya memang betul dekat nak lunch tu memang rasa kenyang. kadang saya boleh bertahan sampai ke petang tak ambik makanan berat hanya dengan makan buah dan air putih 🙂

  2. Banyaknya produk Shaklee yang seauai untuk pelbagai fungsi ya. Untung la mrk yg jadi ahli Shaklee bole beli pelbagai sambil dpt pendapatan.

  3. Maklumat pemakanan yang sungguh padat dan bermanfaat… betul jugak tu, dah rasa macam agak berat juga badan ni… bolehlah cuba lakukan apa yang tertulis ni… thanks for sharing sis…

  4. aida memang amalkan tips num air kosong tu.
    pernah baca sebelum ni. ia memang ok la, good tips.
    buat kita tak makan byk sgt.
    makan tu makan la kan, lelebih aida ni kaki makan nasi.
    tak jumpa nasi, terasa nak histeria gitu 🙂 ha ha ha ha…

    but one thing la, masuk fasa kedua pkp ni, selera makan dah tak meriah dah.
    kita yg masak. kita yg makan, kan. makan sekali sehari jer dah.

  5. Kalau makan buha dulu memnag kita akan rasa nak makan nasi dalam kuanyiyi sikit sebab rasa penuh je perut. Macam saya kalau buah takde saya akan minum air dulu baru makan nasi. Memang makan nasi kuantiti sikit pun kenyang lama juga. Lauk ambik ikut portion ditetapkan.

  6. Tips yang boleh di gunapakai ni..tapi dari sejak dulu, amalan Sis makan buah selepas makan huhuhu sebab memang tau buah tu pencuci mulut, so Sis akan makan selepas makan. Lain orang lain juga kan dia punya cara hehehe…

  7. betul tu.. makan buah dulu baru rasa kenyang cepat dan nutrisi buah tadi pun diserap dulu.. cinch shake cafe latte tu fav za minum time puasa.. tahun ni nak beli vanila pula…

  8. Mujurlah TB ni masih dalam mood berpantang.. Agaknya pasal tu tak terasa sangat dengan tempoh duduk rumah diam2 sepanjang pkp ni.. Kalau tak.. Mesti mau je laju lapar dan makan apa saja yang ada dalam peti sejuk tu.. Huhu.. Tapi tengok family TB pun, abah dan mak still makan macam biasa je.. Takde berulang banyak kali.. Mungkin faktor umur kot..

  9. Bagus tips ni.. Boleh elak berat badan naik mendadak semasa tempoh pkp ni.. Sebab sekarang bila dok di rumah ramai yang tak tahan lapar.. Asik buka peti sejuk dan ngap.. X kira lagi yang mencuba pelbagai resepi viral tu.. Berselera makan.. Huhu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge