| | | | |

Cara Atasi Senggugut Setiap Kali Haid, Tak Perlu Ambil MC

” Weih, Mira tak datang ke hari ni?” tanya Alia pada Lin

Aaah, dia wasap aku senggugut. Kau tahu lah dia tu, kalau senggugut confirm MC ” balas Lin. 

” Ish, aku dengan dia ade job arini dengan client. Aduhaiiii aku sorang la ni kena cover” bunyi rungutan Alia macma tak puas hati. 

Itu lah antara masalah yang akan timbil bila kita MC. Sebab senggugut terpaksa ambil cuti. Setiap bulan nak kena cuti, haru juga kan? Takpe, kalau cik/puan alami situasi macam ni, rasa bersalah dan tak mau dah nak hadapi masalah senggugut ni, entri ini ada solusinya.

Senggugut adalah sesuatu yang tidak normal…jika anda mengetahuinya. Kekejangan, tempoh kesakitan dan gejala yang berkaitan adalah satu tanda bahawa ada sesuatu yang tidak kena berlaku.Apabila senggugut, wanita sepatutnya perlu mengmabil tindakan untuk menghentikannya atau sekurang-kurangnya meredakannya. 

PUNCA SENGUGGUT

Apabila tempoh haid tiba, molekul kecil yang dipanggil prostaglandin dikeluarkan oleh badan untuk membantu otot contraction rahim (otot yang sama yang membantu dalam melahirkan anak!). Pengecutan ini berlaku bagi membenarkan rahim untuk mengeluarkan lapisan (endometrium) jika kehamilan tidak berlaku.

Kekuatan pengecutan bergantung kepada 2 faktor iaitu pertama, jumlah prostaglandin yang dihasilkan oleh badan dan kedua, sama ada ia berada dalam keseimbangan dengan bahagian anti-radang. Jika badan anda menghasilkan banyak prostaglandin radang tetapi tidak cukup bahagian anti-radang, atau jika anda sangat sensitif kepada perubahan dalam keseimbangan ini, anda akan merasa sakit.

Beberapa sebab-sebab lain di sebalik senggugut juga termasuk:

  • Endometriosis 
  • Uterine (blood flow) stagnation
  • Keradangan yang berlebihan dalam badan
  • Keguguran ektopik

CARA ATASI SENGGUGUT

Adalah penting anda memahami bahawa mengambil ubat melegakan kesakitan bukanlah satu langkah yang berkesan jika ianya tidak boleh melegakan kesakitan dengan kekal.Ia hanya bertindak sebagai penyelesaian yang cepat sahaja.

Jadi bagaimana nak hilangkan sakit senggugut selamanya?

Mahukah anda tahu bagaimana nk legakan senggugut malah boleh meningkatkan kesuburan kepada wanita dengan cara yang selamat, semulajadi dan berkesan??

Ini yang saya maksudkan: 

Apa fungsi VIVIX, OSTEMATRIX, BCOMPLEX DAN GLA COMPLEX dalam kes senggugut dan kesuburan

GLA Complex  merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid [Fann YY, Chapkins RS.Importance of dietary gamma-linolenic acid in human health and nutrition. Journal of Nutrition. 7998;128:1411-1414]

Manakala ramai yang dah cuba GLA berjaya hamil

cara_atasi_senggugut

Apa pulak kaitan kalsium (ostematrix) dengan senggugut?

Ramai orang beranggapan bahawa kalsium berfungsi hanya untuk menyokong tulang dan gigi yang kuat. Sebenarnya, tulang adalah bahagian yang paling akhir sekali yang perlu anda bimbang jika tidak cukup kalsium. Ia diperlukan untuk fungsi yang lebih penting seperti fungsi jantung, pengecutan otot, penghantaran impuls saraf, pembekuan darah, mengawal metabolisme anda, mengawal hormon, dan banyak lagi. Kalsium boleh mengubah tindak balas otot yang berkaitan dengan PMSOtot memerlukan kalsium untuk mengekalkan otot selepas penguncupan.Tidak mempunyai cukup kalsium dalam badan boleh meningkatkan kekejangan otot termasuk kekejangan PMS. 

Jadi jika anda salah seorang yang mengalami masalah sakit senggugut atau masalah kesuburan, jangan ragu2 untuk mencuba vitamin ni. Saya ulang, ia selamat, semulajadi dan berkesan! bagaimana nk dapatkan product ni? Saya adalah pengedar sah SHAKLEE kawasan KUANTAN, hubungi saya dengan cara berikut

Bcomplex pula melegakan saraf dan boleh dijadikan sebagai pain killer yang selamat. Vitamin Bcomplex membantu untuk mengawal atur hormon badan dan bertindak sebagai anti stress.

Manakala VIVIX sebagai antioksidan yang tinggi dan anti inflamasi. VIVIX juga membantu dalam kawal atur hormon dan menambahkan kesuburan.

rawat_senggugut

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

PEMBELIAN PRODUCT

Nak dapatkan vitamin rawat senggugut?. Untuk urusan pembelian product, boleh hubungi saya di talian berikut. Set ini akan sampai dalam tempoh 2-3 hari bekerja.

012-9576172 (whatsapp) http://wasap.my/60129576172/sengugut  KLIK UNTUK TEMPAHAN SEGERA

COD: Kuantan, Indera Mahkota, Permatang Badak, Kampung Padang

Setiap pembelian dengan Kak Yana layak menerima
  • Konsultasi Percuma Secara Berterusan
  • Jadual pengambilan vitamin yang berkesan
  • Tips Kesihatan Exclusive

PENGEDAR DIPERLUKAN SEGERA !!!

Peluang bisnes untuk jana income tambahan. Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri termasuk negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei. Saya memerlukan pengedar di seluruh Malaysia

Hubungi saya AZIYANA  011-11548031 (whatsapp)  jika berminat menjadi pengedar di kawasan anda, kehadiran anda amat dialu – alukan!

Pengedar Sah Shaklee : Nurul Aziyana (Shaklee ID 886587)

012-9576172 (whatsapp) http://wasap.my/60129576172/nakjadipengedar

ummi.anayiza@gmail.com (e-mail)

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge