|

Kanser Servik : 5 Soalan Popular Yang Sering Ditanya

Kanser servik atau kanser rahim adalah kanser kedua paling banyak berlaku kepada wanita dan ia meragut nyawa. Dengar perkataan kanser pun menakutkan. Kebanyakan tidak menunjukkan gejala awal sehingga berlaku peringkat bahaya. Jadi sebagai wanita, pastikan kita aware dengan perubahan dalam kesihatan kita. Baca entry 7 Tanda Kanser Servik Wanita Perlu Beri Perhatian untuk mengetahuinya.

Ada beberapa persoalan utama yang penting wanita ambil tahu berkenaan kanser servik.

  1. Apakah kanser serviks?Kanser serviks adalah sejenis kanser yang berlaku di serviks. Serviks menghubungkan bahagian bawah rahim wanita ke vagina. Ia boleh berlaku kepada 2 peringkat. Peringkat awal – berlaku di sekitar servik sahaja. Peringkat lewat – merebak ke tisu-tisu sekitar dan organ-organ lain
  2. Apakah serviks? 

    Cervix uterus juga dikenali sebagai “mulut rahim”. Jika anda seorang wanita, ianya adalah silinder berongga yang menghubungkan rahim anda ke vagina anda. Rahim adalah di mana janin tumbuh semasa kehamilan.Permukaan serviks anda menghadap ke luar ke dalam vagina. Ia diperbuat daripada pelbagai jenis sel dari lapisan saluran serviks. Kebanyakan kanser serviks bermula di permukaan serviks.

  3. Apakah hubungan antara kanser serviks dan HPV? 

    Human papillomavirus (HPV) adalah suatu kumpulan virus yang terdiri dari 130 jenis HPV. Hanya jenis tertentu yang dikaitkan dengan kanser serviks. Penyebab utama kanser adalah HPV-16 dan HPV-18.Jangkitan dengan penyebab kanser HPV tidak bermakna anda akan mendapat kanser serviks. Sistem imun menghilangkan sebahagian besar jangkitan HPV. Kebanyakan orang membuang virus dalam tempoh dua tahun. Walau bagaimanapun, HPV sangat biasa. Pusat Kawalan dan Pencegahan Penyakit menganggarkan bahawa kebanyakan lelaki dan wanita aktif seksual akan dijangkiti oleh HPV sepanjang hayat mereka.
    vaksin hpv cegah kasner servikHPV juga boleh menyebabkan kanser pada wanita dan lelaki. Ini termasuk:kanser vulvar
    kanser vagina
    kanser zakar
    kanser dubur
    kanser rektum
    kanser kerongkong

    Walau bagaimanapun, jangkitan dari kedua-dua penyebab HPV yang paling biasa boleh dicegah dengan vaksin. Vaksinasi adalah yang paling berkesan sebelum seseorang menjadi aktif secara seksual. Kedua-dua kanak-kanak lelaki dan perempuan boleh divaksinasi terhadap HPV.

    Risiko penghantaran HPV juga boleh dikurangkan dengan mengamalkan seks yang selamat. Bagaimanapun, kondom tidak dapat mencegah semua jangkitan HPV. Virus ini juga boleh dihantar dari kulit ke kulit.

  4. Apakah ujian Pap Smear?Pap smear digunakan untuk mendiagnosis kanser serviks. Untuk melakukan ujian ini, doktor akan mengumpulkan sel-sel dari permukaan leher rahim. Sel-sel ini kemudian dihantar ke makmal untuk diperiksa di bawah mikroskop untuk bukti perubahan prakanser atau kanser. Jika perubahan itu dijumpai, doktor mungkin mencadangkan kolposkopi, prosedur untuk memeriksa serviks anda. Luka terdahulu boleh dikeluarkan sebelum ia menyebabkan kerosakan yang terlalu banyak.Pap smear secara rutin telah mengurangkan jumlah kematian akibat kanser serviks.
  5. Bagaimana pencegahan kepada kanser servik? 

    Lakukan ujian pap smear setiap 3 tahun. Jauhi amalan seks secara bebas dan jalani gaya hidup sihat. Merokok jug ameningkatkan risiko kanser serviks. Dan yang paling penting, dapatkan vaksin HPV.

RAWATAN MERENCATKAN SEL KANSER SERVIK

Vivix mencegah abnormal sel. Vivix adalah minuman botani yang tinggi antioksidan dan antipenuaan. Gabungan 15 jenis polyphenol menjadikan VIVIX membantu memberi perlindungan kepada sel di peringkat DNA. VIVIX dihasilkan daripada 4 bahan utama. Salah satunya muscodine grape. Muscodine grape mengandungi asid ellergic.

rawatan kanser servik

Asid Ellagic menghalang pengikatan karsinogen pada DNA dan menguatkan tisu penghubung, yang boleh menyebabkan sel kanser merebak.

Asid Ellagic mempunyai keupayaan untuk menghalang mutasi dalam DNA sel. Selain itu, ia dianggap sebagai perencat kanser yang mempunyai keupayaan untuk menyebabkan apoptosis atau kematian sel normal dalam sel-sel kanser.

Baca lanjut di sini >> Cara Hentikan Kanser Merebak

Sokongan kajian polyphenol rencatkan pertumbuhan sel kanser

Kajian 1 – Natural Polyphenols for Prevention and Treatment of Cancer

Kajian 1 – Polyphenols and cancer cell growth.

 

testimoni kanser servik

kanser servik sembuh

MACAM MANA NAK DAPATKAN VIVIX UNTUK RENCATKAN SEL KANSER?

Boleh menghubungi kak Yana  di talian berikut,

011-11548031 (whatsapp) atau klik je link di bawah

http://aziyanashaklee.wasap.my 

COD: Kuantan, Indera Mahkota, Permatang Badak, Kampung Padang

Setiap pembelian dengan Kak Yana layak menerima
  • Konsultasi Percuma Secara Berterusan
  • Jadual pengambilan vitamin yang berkesan
  • Tips Kesihatan Exclusive

NAK DISCOUNT PEMBELIAN?

Pembelian lebih dari 2 botol melayakkan anda untuk dapat discount yang banyak di samping mendapat kelebihan berikut

  • Keahlian Shaklee PERCUMA
  • Kos Penghantaran percuma
  • Cash back minimum RM38

BERMINAT UNTUK JANA PENDAPATAN DENGAN TEAM KAMI?

Dengan kualiti produk yang terjamin, saya memerlukan pengedar untuk memenuhi keperluan di setiap pelusuk negeri termasuk negara jiran seperti Indonesia, Singapura dan Brunei.

Hubungi saya AZIYANA  011-11548031 (whatsapp)  jika berminat menjadi pengedar di kawasan anda, kehadiran anda amat dialu – alukan!

Pengedar Sah Shaklee : Nurul Aziyana (Shaklee ID 886587)

011-11548031 (whatsapp) http://aziyanashaklee.wasap.my

ummi.anayiza@gmail.com (e-mail)

 

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge