Cara Tingkatkan Kesuburan Suami Bantu Isteri Cepat Hamil

Nak hamil, bukan isteri sahaja yang perlu subur dan tak punya masalah tapi di pihak suami juga. Selalu yang banyak dibicarakan adalah kesuburan isteri. Dikatakan sebanyak 37% masalah ketidaksuburan berpunca dari lelaki. Jadi kali ni kak yana nak kongsi bagaimana cara untuk nak tingkatkan kesuburan lelaki pula.  Cara ini sesuai bagi mereka yang sedang merancang unutk nak dapatkan zuriat samada dah lama menanti kehadiran cahayamata atau pun yang nak tambah anak lagi. Bila suami isteri subur, insyaaAllah tak ada masalah untuk isteri cepat hamil.

Apa caranya? Sebelum kak yana kongsi, kita tengok dulu keadaan sperma yang berjaya mensenyawakan ovum.

Ovum iaitu sel telur isteri yang dilepaskan setiap bulan, akan berjaya disenyawakan oleh sperma dari pihak suami apabila sperma tersebut mempunyai ciri-ciri seperti berikut

  • Kuantiti – perlu lebih dari 15juta/ml. Semakin banyak jumlah sperma, semakin tinggi peluang untuk berjaya hamil
  • Kualiti – Sperma yang normal adalah mempunyai kepala berbentuk oval dan berekor panjang.
  • Pergerakan – Keupayaan tinggi untuk berenang dan bergerak dengan cepat. Ini snagat penting kerana perjalanan sperma mencapai sel telur mengambil masa yang agak panjang.

Jadi di sini perkara utama adalah untuk nak dapatkan sperma yang normal supaya sperma ini dapat berenang dengan laju dan ke depan untuk bertemu dengan ovum. Bukannya yang berpusing-pusing tiada arah tuju.

Dan untuk mencapai sperma yang normal ini memerlukan nutrisi tertentu yang penting untuk diambil berat oleh suami yang inginkan berjaya hamilkan isteri.

Ada 3 nutrisi penting yang kak yana akan cerita. Tapi sebelum bercerita tentang nutrisi ni, apa yang seorang suami perlu lakukan bila nak tingkatkan kesuburan adalah

  1. Berhenti rokok. Jika sukar, DI SINI ada cara mudah
  2. Amalkan gaya hidup sihat, elakkan stress keterlaluan
  3. Amalkan diet tinggi serat seperti buah dan sayur, sebaiknya pilih yang organic
  4. Bersenam
  5. Elakkan memakai seluar dalam yang terlalu ketat, sebaiknya pakai boxer.
  6. Ambil nutrisi tambahan. Vitamin E, Coq-Trol dan Vitalea adalah 3 nutrisi utama untuk hasilkan sperma yang sihat, normal dan berkualiti.

Mengapa VITAMIN E?

Vitamin E membantu meningkatkan jumlah bilangan sperma lelaki. Di samping itu, vitamin E juga menjaga sel sperma dari rosak akibat radikal bebas. Jadi Vitamin E mengurangkan tekanan oksidasi lantas mengurangkan kerosakan sperma.

Vitamin E juga meningkatkan hormon libido iaitu hormon untuk meningkatkan minat melakukan hubungan seksual suami isteri. Kelebihan Vitamin E shaklee adalah kerana ia mengandungi selenium. Gabungan ini mampu untuk membantu memperbaiki kualiti sperma dan meningkatkan pergerakan yang lebih laju . Melalui kajian, didapati VItamine E dengan Selenium  meningkatkan kualiti sperma sebanyak 52.6%

Mengapa Coq Trol?

Coq Trol mengandungi COQ10. Coq10 adalah komponen asas untuk pengeluaran tenaga dalam sel. Kandungan COQ10 dalam mitkondria yang tinggi membantu dalam pergerakan sperma. Dalam sel sperma, mtikondria adalah paling penting untuk memastikan pergerakan sperma laju dan betul. Tiada energy, sperma lemah.

COQ10 juga bertindak sebagai antioksidan yang melindungi sperma dari radikal bebas terutama bagi mereka yang merokok dan meningkatkan bilangan sperma normal.

COQ Trol bukan sahaja mengandungi COQ10 tapi juga mengandungi Resveratrol dan Tocopherol yang mana 2 ahan tersebut juga membantu untuk meningkatkan kesuburan. 

 

Berikut adalah bukti dari ujian klinikal pengambilan COQ Trol meningkatkan kesuburan lelaki dari segi jumlah bilangan sperma dan sperma motility. Sperma motility adalah merujuk kepada pergerakan sperma berenang. Motility yang rendah bermakna sperma tak boleh berenang dengan betul dan menjejaskan kesuburan lelaki.

 

Mengapa Vitalea?

Vitalea adalah multivitamin yang mempunyai 28 vitamin dan mineral. Antara vitamin penting untuk kesuburan jga adalah Zink. Dalam vitalea terdapat zink. Zink penting untuk kesuburan lelaki dengan cara meningkatkan paras testosteron. Vitalea juga membantu badan untuk melnegkapkan nutrisi yang tak dapat dipenuhi melalui pemkanan harian. Bila keperluan nutrisi dalam badan lengkap, sel badan akan dapat berfungsi secara optimum.

Jadi buat pasangan yang dah lama inginkan zuriat, atau sedang dalam usaha untuk tambah bilangan anak, tambahkan kesuburan dengan keperluan nutrisi yang selamat, semulajadi dan betul. Stress boleh menyebabkan nutrisi menurun, keadaan persekitaran yang tinggi radiasi (melalui telefon) dan asap rokok, asas kenderaan, makanan yang diproses menyebabkan kita terdedah dengan begitu banyak radikal bebas.

Jadi pengambilan supplement membantu untuk cover apa yang kita tak dapat secara semulajadi disebabkan perubahan yang berlaku di sekeliling kita. Sudah ramai yang berjaya hamil bila menjaga keperluan nutrisi dan pemakanan. Sudah ramai bayi-bayi comel yang telah lahir kerana ibu bapa mereka mengambil nutrisi yang betul. Ya betul, zuriat itu urusan Allah. Tapi sebagai manusia, kena usaha sebaiknya

Bagaimana nak dapatkan vitamin untuk tingkatkan kesuburan lelaki?
Boleh Whats app ‘ Nak vitamin kesuburan lelaki ‘ ke no 012-9576172 (klik link ini untuk lebih pantas http://aziyanashaklee.wasap.my)

Kak Yana akan guide cara makan yang berkesan untuk dapat kesan maksima dengan VIVIX
Untuk COD :

Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Kampung Padang, Taman Impian

Setiap pembelian dengan Kak Yana layak menerima
  • Konsultasi Percuma Secara Berterusan
  • Jadual pengambilan vitamin yang berkesan
  • Tips Kesihatan Exclusive

BERMINAT NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE BERSAMA KAMI DENGAN MODAL RENDAH? KLIK LINK INI 

Similar Posts

4 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge