Sayang keluarga, tapi meracuni mereka. Memang pelik situasi begini. Malah macam tak logik dek akal pun ada. Macam mana seorang ketua keluarga yang kata sayang dan kasih pada anak, tapi dalam sedar meracuni isteri dan anak-anak yang tak berdosa. Kalau sebelum ni kita mengutuk mereka yang bunuh ahli keluarga sendiri, biasanya mereka yang dah tak waras mungkin kerana pengaruh dadah, tapi tak kurang juga mereka yang merokok. Ya, mereka juga sebenarnya ‘membunuh’ ahli keluarga mereka sendiri.

Bila dikaitkan dengan rokok, ada 2 kategori perokok

Perokok aktif : Yang memang sedut rokok secara langsung

Perokok pasif : Yang sedut asap rokok atau kesan toksik dari rokok yang dihembus oleh perokok aktif

Rokok tu memendekkan umur. Sebagaimana rokok disedut makin lama makin pendek, begitu jugalah umur perokok. Semakin hisap, semakin dekat dengan kematian. Namun, lebih zalim, perokok pasif pula menerima kesan yang lebih bahaya. Perokok pasif turut menerima racun yang sama.

Kesan hembusan rokok akan meninggalkan partikel seperti nikotin, tar, formaldehyde, ammonia, nikotin, karbon monoksida, arsenik dan sebagainya. Partikel ini membunuh. Ianya akan melekat di langsir, sofa, kain, baju. rambut, dinding, siling dan bertindak balas dengan udara yang boleh membebaskan kesan maut kepada orang di sekitar. Ianya masih tetap melekat walaupun tingkap dibuka. Sebab tu kalau nak duduk hotel, pastikan pilih bilik yang bukan bilik bebas merokok.

Dan yang sebenarnya perokok aktif turut juga menjadi perokok pasif. Hembusan asap dari rokok, partikel-partikel bahaya yang kelaur turut melekat di badan perokok pasif. Jadi mereka dapat bahaya yang berganda luar dan dalam.

Kesan Rokok Terhadap Kanak-Kanak

Penyakit berikut adalah kesan dari menjadi perokok pasif di kalangan kanak-kanak

  • Penyakit paru-paru
  • Jangkitan telinga
  • Kematian mengejut pada bayi (SIDS)
  • Masalah pembelajaran
  • Alahan
  • kanser (leukimia, kanser kalenjar, kanser paru-paru)
  • Eczema
  • Asthma
  • Lymphoma

Kanak-kanak dan bayi lebih teruk risikonya sebab mereka masih lemah dan sistem imun mereka belum kuat. Yang ni kak yana selalu tengok kat restoren, bila seorang ayah duk hembus asap rokok depan anak. Apa lah dosa si anak, kenapa perlu dizalimi dengan racun rokok? Di mana kata-kata sayang pada anak? Lagi sedih, isteri hamil tapi suami seronok merokok di sebelah.

Berhentilah ROKOK

Anda yang merokok, BERHENTI LAH. Cuba la sedayanya untuk berhenti. Walaupun anda merokok di luar rumah, merokok dalam kereta yang tingkap terbuka, hisap rokok dengan filter yang canggih manggih sekalipun, anda tetap meracuni orang lain terutama isteri dan anak-anak. Tergamak ke?

Tak jumpa cara nak berhenti rokok?

Itu alasan sebagai escapisme je. Ada orang kata dia merokok bila stress. Stress boleh diatasi bukan dengan cara merokok. Bcomplex, anti stress. Kenapa tak cuba makan? jangan bina alasan sebaiknya cari cara.

VIVIX, tonik antioksidan yang terbukti lebih 90% berhenti rokok bila amalkannya. Tak percaya, mari tonton video ini, perkongsian dari perokok yang tegar berpuluh tahun dan sekarang bebas rokok sepenuhnya tanpa withdraw effect.

Berhenti Merokok Dengan Cepat untuk Selama-Lamanya

Radikal bebas memang tahap tinggi dalam badan sang perokok. Jadi kerosakan sel memang pantas berlaku. Ditambah dengan lambakan toksik yang masuk, nak membayangkan kehidupan sel dalam badan perokok pun rasa tak sanggup. Jadi tahap antioksidan yang diperlukan untuk menentang radikal bebas yang terhasil dalam badan perokok juga tinggi.

VIVIX adalah tonik antioksidan yang mempunyai kandungan polyphenols. Polyphenols bertindak sebagai antioksidan yang membantu mengelakkan kerosakan sel di peringkat DNA. Kehadiran antioksidan yang cukup boleh melawan radikal bebas daripada merosakkan sel. VIVIX juga bertindak untuk detox badan dari racun rokok. Untuk kesan lebih bagus, ambil bersama DTX COMPLEX, yang fokus kepada detox hati (liver).

4 mekanisme utama VIVIX ditunjukkan di dalam gambar berikut

Baca juga >> 4 kandungan utama VIVIX Yang Beri Kualiti Tinggi 

Apa kata pengguna lain yang berjaya berhenti rokok dengan VIVIX?

 

 

Sebotol VIVIX berharga RM475 (Keahlian percuma dan pengeposan percuma). Namun bulan Disember 17 ni, ada promosi bagi pembelian 2 botol.

Kenapa VIVIX berbaloi untuk dicuba?

  1. Potensi bebas rokok adalah tinggi (lebih 95%)
  2. Harga rokok semakin naik. Katakan sekotak rokok RM16 paling murah (20 batang). katakan sehari sekotak rokok dihisap. Bila sebulan, total RM480. harga lebih kurang sama dengan VIVIX. Kalau beli yang promosi jimat lagi.
  3. Katakan selepas penggunaan 1 botol, dah terasa rokok tu pahit macam hempedu. Anda dah buat pilihan untuk pilih nutrisi kesihatan berbanding racun. Bulan seterusnya, VIVIX boleh didapati dengan harga yang lebih murah iaitu RM403. Anda jimat lagi.

Kesimpulannya?

Keluarkan wang untuk dapatkan VIVIX lebih jauh berbaloi dari terus merokok. Berhentilah rokok. Yang paling berharga adalah nyawa.

Bagaimana nak dapatkan VIVIX HARGA PROMOSI?

Boleh Whats app ‘ Nak VIVIX PROMOSI ‘ ke no 012 9576172 (klik link ini untuk lebih pantas http://aziyanashaklee.wasap.my)

Kak Yana akan guide cara makan yang berkesan untuk dapat kesan maksima dengan VIVIX
Untuk COD :

Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Kampung Padang, Taman Impian

Setiap pembelian dengan Kak Yana layak menerima
  • Konsultasi Percuma Secara Berterusan
  • Jadual pengambilan vitamin yang berkesan
  • Tips Kesihatan Exclusive

BERMINAT NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE BERSAMA KAMI DENGAN MODAL RENDAH? KLIK LINK INI 

Hilang Ketagih Rokok, Terus Berhenti
Barah Lymphoma Boleh Sembuh : Baca Perkongsian Ibu Ini