Bacaan Gula Kencing Manis Turun dari 20 ke 10

Statistik kencing manis kat Malaysia ni memang menakutkan. 2.6juta rakyat malaysia disahkan mengidap Diabetes. Komplikasi akibat kencing manis yang boleh membawa maut kepada pengidapnya adalah kerosakan buah pinggang, jantung, saraf, hipertensi dan mata buta.

Bayangkan kalau ketua keluarga yang menanggung ekonomi keluarga yang terkena penyakit ni. Ditambah pula terpaksa potong kaki dan menjalani dialisis akibat kerosakan buah pinggang, ekonomi keluarga tentu akan jadi lebih sukar kerana tidak dapat bekerja. Itu belum lagi ditambah dengan kos rawatan yang terpaksa ditanggung.

Sanggup kah untuk hadapi situasi yang sebegitu ?

Kencing manis boleh dirawat. Ada 2 kaedah rawatan iaitu dengan ubat dan tanpa ubat. Menurut Dr ZanariahHusin, Pakar Perunding Endokrin, Jabatan Perubatan Hospital Putrajaya,

“Untuk rawatan bukan ubat, pesakit perlulah memastikan pemakanan harian yang diambil adalah sihat dan memastikan diet harian teratur”

“Selain itu pesakit juga perlu melakukan aktiviti fizikal seperti senaman dan tidak ketinggalan pemantauan tahap gula darah secara teratur.

“Bagi rawatan secara pengambilan ubat pula, pesakit boleh mengambil ubat oral atau pun melalui suntikan tetapi berdasarkan pada tahap penyakit tersebut,”

Kak Yana nak sentuh mengenai rawatan tanpa ubat. Antara pemakanan harian yang boleh diambil oelh pesakit kencing manis adalah makanan yang tinggi Resveratrol.

Resveratrol berkesan untuk penyakit diabetes melalui 2 cara berikut:

1. Resveratrol membantu mengelakkan rintangan insulin. Rintangan insulin ni adalah satu keadaan di mana badan menjadi kurang sensitif kepada hormon insulin iaitu hormon yang kawal gula  dalam darah. Rintangan insulin adalah penyebab utama kepada kencing manis.
2. Resveratrol merangsang enzim yang dipanggil “SIRT1“. Tugas enzim SIRT1 ni sentiasa mengawal sensitiviti insulin dan rembesan insulin dalam badan. Bila enzim ni diaktifkan, ia akan membantu melawan kencing manis secara semulajadi. Ia juga meningkatkan jumlah mitokondria di dalam sel-sel badan, meningkatkan fungsi mereka dan meningkatkan kadar metabolisme badan. SIRT1 meningkatkan sensitiviti insulin yang membantu badan untuk mengambil dan menggunakan glukos dari darah.
Resveratrol ada dalam VIVIX. Malah dalam Vivix, resveratrol digabungkan dengan kumpulan polyphenols yang lain untuk meningkatkan keberkesanannya sebanyak 10x ganda.
Kak Yana nak share satu confession bagaimana Vivix berjaya merendahkan bacaan gula dalam darah. Jom ikuti kisah ini.

[KADAR KENCING MANIS MENURUN SELEPAS 2 MINGGU AMALKAN VIVIX]
.
Assalamualaikum. Ini Maksu saya. Adik bongsu mak. Mak kata family mak memang ada kencing manis. Penyakit keturunan. Bila kena kencing manis confirm lah sangkut buah pinggang kan. Seram tahu tak. Hahaha.. kena prevent dari sekarang ni.
.
Bulan lepas melawat Cu, bila nak balik tu Cu kata nak beli Vivix. Untuk buah pinggang. 26/9/2016 hantar Vivix ke rumah Cu. Lepas explain semua terus gerak pegi kerja sebab dah lambat. 2 minggu lepas tu Whatsapp Cu balik nak followup OK ke tak makan Vivix tapi 25/10 baru Cu reply. Hahaha..
.
Alhamdulillah terkejut dan bersyukurnya kencing manis Cu turun dari 20 kepada 10. Belum lagi tahap normal but its going there. Syukuuurrr sangat. Itu selepas sebotol Vivix. Bila sendiri dah rasa bagusnya Vivix ni, mesti akan repeat nak Vivix lagi. And yes, Cu repeat her second Vivix! Bila hantar Vivix kat Cu 27/10/2016, Cu pun nampak lebih sihat, muka lebih ceria. Cu kata badan pun rasa sedap sihat. Siap boleh kejar-kejar dengan angsa.
.


Sejak kebelakangan ni Cu ada masalah untuk bertutur dengan baik. Cu tak sihat and tend to lost her vocabulary at times. Tapi bila jumpa Cu hari tu dah lancar sikit. Lebih baik dari sebelum ni. Sebelum ni baca dan promote Vivix membantu meningkatkan fungsi otak. Tapi sekarang dah nampak sendiri dan semakin yakin dengan Vivix. Dengan izin Allah, what Vivix did worth the price!
.
Is it my eyes playing trick or she does look younger? 🤔

Alhamdulillah, yang penting ikhtiar kan. Jangan biarkan sampai jadi kronik sehingga mata buta, buah pinggang rosak, mendapat serangan jantung pula. Sihat itu lebih nikmat dan lebih bahagia dari sakit.

CARA ORDER VIVIX untuk masalah KENCING MANIS: 
 Nak beli Vivix, ada 2 cara

1. Boleh terus buat pembelian vivix dan di SINI 
2. Pembelian lebih jimat dengan menjadi ahli Shaklee. Hubungi Kak Yana untuk penjelasan lanjut mengenai vvivix untuk membantu anda rasai kesihatan yang lebih baik dengan VIVIX. Untuk customer yang buat pembelian dengan Kak Yana, dapatkan FREE CONSULTATION mengenai cara pemakanan yang betul. InsyaaAllah bantu sebaik mungkin untuk customer dapat manfaat kesihatan secara optimum.

SHAKLEE Independent Distributor
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com

Similar Posts

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge